ГРАФІЧНИЙ ОРІЄНТАЦІЙНИЙ ДИЗАЙН СУЧАСНОГО МІСТА
DOI:
https://doi.org/10.30857/2617-0272.2021.1.2Ключові слова:
графічний дизайн, знак, зображення, шрифти, орієнтація, простір сучасного містаАнотація
Мета: аналіз об’єктів графічного дизайну щодо естетичної виразності та ефективності сприйняття для орієнтування людини в просторі сучасного міста. Методологія. В основі методології дослідження лежить комплексне використання історичних і порівняльних методів, системного аналізу, синтезу, узагальнення. Специфіка дослідження знаку як обєкту графічного дизайну передбачає застосування методів семантичного аналізу. Результати. Розкрито історичні аспекти виникнення та сучасні тенденції графічних комунікаційних знаків і повідомлень, що застосовуються для орієнтування людини в сучасному урбаністичному просторі. Проаналізовано комунікаційні повідомлення сучасного міста: написи-назви об’єктів, предметно-просторові і площинні знаки орієнтування у міському середовищі, дорожні знаки з використанням зображувальних елементів і шрифтів. Виділено основні особливості, що сприяють ефективності повідомлення, та сучасні тенденції графічних засобів у вирішенні завдань орієнтації і комунікації у просторі. Наукова новизна. Проаналізовано й систематизовано способи вживання знаків графічного дизайну для вирішення завдань орієнтації і комунікації із врахуванням сучасних тенденцій соціо-культурного простору. Розглянуто способи трансформації графічної форми знака, його функціональні завдання в процесі взаємодії людини з міським середовищем. Практична значущість. Аналіз графічних знаків з позиції їх застосування для вирішення навігації та, відповідно, комунікаційних проблем міста, визначає специфіку подальшого розвитку графічного дизайну в умовах прискорення інформаційно-технічних перетворень суспільства, яке актуалізує все більшу кількість візуальних способів передавання інформації. Результати дослідження можуть використовуватися у якості інформаційної бази для розробки об’єктів комунікаційного дизайну у просторі міста.