ОСОБЛИВОСТІ ДИЗАЙНУ ІНТЕР’ЄРІВ ІНКЛЮЗИВНИХ ЗАКЛАДІВ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ

Автор(и)

  • V. A. Abyzov Київський національний університет технологій та дизайну
  • M. R. Balanenko Київський національний університет технологій та дизайну
  • T. V. Volynets Київський національний університет технологій та дизайну

DOI:

https://doi.org/10.30857/2617-0272.2021.3.2

Ключові слова:

дизайн, інклюзивний простір, предметно-просторове середо¬вище, діти з особливими потребами

Анотація

Метою роботи є визначення особливостей дизайну предметно-просторового середовища для дітей з обмеженими можливостями. Виявлення особливостей та аспектів художньо-образних та колористичних рішень організації сучасного інклюзив­ного простору для дітей з особливими потребами, а також доцільність використання в ньому спеціального обладнання та його розташування в просторі дошкільних закладів. Методологія. Дослідження базується на системному підході, який дозволяє розглядати архітектурне середовище дошкільних навчальних закладів як ієрархічно підпорядковану цілісність. Використано також методи історичного, порівняльного та типологічного аналізу, натурних обстежень. Результати. В статті розглянуто особливості дизайну предметно-просторового середовища для дітей з обмеженими можливостями. Особливу увагу приділено створенню спеціальних терапевтичних зон при плануванні приміщень для дітей з обмеженими можливостями. Розглянуто застосування гармонійних і виразних художньо-колористичних вирішень, а також урахування наявності спеціального обладнання та його відповідного розміщення в інклюзивному просторі. Наукова новизна. Полягає у визначені особливостей формування предметно-просторового середовища інклюзивних закладів дошкільної освіти, систематизації попередніх досліджень по даній тематиці. Практична значущість. Полягає у розроблені проектних рекомендацій щодо проектування інклюзивних закладів дошкільної освіти, визначенні відповідності їх предметно-просторового середовища до вимог сучасності та сучасних нормативних документів, виявленні впливу нових тенденцій на формування внутрішнього середовища дитячих садків для дітей з особливими потребами.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-12-13

Як цитувати

Abyzov, V. A., Balanenko, M. R., & Volynets, T. V. (2021). ОСОБЛИВОСТІ ДИЗАЙНУ ІНТЕР’ЄРІВ ІНКЛЮЗИВНИХ ЗАКЛАДІВ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ. Art and Design, (3), 21–29. https://doi.org/10.30857/2617-0272.2021.3.2

Номер

Розділ

Articles

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають