ПСИХОЛОГІЧНІ АСПЕКТИ РЕКЛАМИ ЯК ІНСТРУМЕНТУ МАРКЕТИНГОВИХ КОМУНІКАЦІЙ

Автор(и)

  • Вікторія Миколаївна Лугова Харківський національний економічний університет імені Семена Кузнеця
  • Яна Миколаївна Кущ Харківський національний економічний університет імені Семена Кузнеця
  • Дарина Євгенівна Архипова Харківський національний економічний університет імені Семена Кузнеця

DOI:

https://doi.org/10.30857/2413-0117.2018.5.10

Ключові слова:

реклама, психологія реклами, раціональна реклама, емоційна реклама, моделі впливу реклами, методи психологічного впливу, навіювання, переконування, типологія споживачів

Анотація

Статтю присвячено дослідженню психологічних аспектів реклами як інструменту маркетингових комунікацій. Визначено сутність реклами як соціально-психологічного феномену. Розглянуто види реклами залежно від способу впливу на споживача. Розкрито сутність раціональної та емоційної реклами та засоби їх впливу на споживача. Розглянуто структуру соціально-психологічного впливу реклами на споживача, що включає когнітивний (пізнавальний), афективний (емоційний) та конативний (поведінковий) компоненти. Доведено, що когнітивний компонент передбачає аналіз психічних процесів і, перш за все, процесів переробки інформації: відчуття, сприйняття, уваги, мислення, пам'яті тощо. Емоційний (афективний) компонент передбачає виявлення таких аспектів, які викликають у людини емоційно забарвлене ставлення до реклами і самого товару. Аналіз поведінкового механізму включає дослідження вчинків людини, обумовлених його купівельною поведінкою під впливом реклами. Досліджено моделі впливу реклами: AIDA, AIDMA ACCA, DIBABA, DAGMAR, AISAS. З’ясовано зміст основних елементів психологічного впливу реклами: уваги, інтересу, мотиву, дії. Опрацьовано методи психологічного впливу реклами, які наводять у своїх працях вітчизняні та зарубіжні вчені. Розкрито сутність навіювання і переконування як основних методів психологічного впливу. Проаналізовано систему чинників, які регулюють поведінку людини в рекламному середовищі. Наведено чинники зовнішнього та внутрішнього впливу, які запропоновано вітчизняними та зарубіжними вченими. Розглянуто типології споживачів, а також такі критерії їх психологічної характеристики, як стиль життя, система цінностей і соціально-психологічні властивості особистості.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Біографія автора

Вікторія Миколаївна Лугова, Харківський національний економічний університет імені Семена Кузнеця

кандидат економічних наук, доцент, викладач кафедри економіки та соціальних наук

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-03-29

Номер

Розділ

СУЧАСНІ ТЕНДЕНЦІЇ ТА ПРОБЛЕМИ УПРАВЛІННЯ