ЖІНОЧЕ ПІДПРИЄМНИЦТВО В УКРАЇНІ: ОСОБЛИВОСТІ РОЗВИТКУ
DOI:
https://doi.org/10.30857/2413-0117.2020.5.6Ключові слова:
підприємництво, підприємницька діяльність, жіноче підприємництво, гендерний розрив, ринок праці, економічна активність, зайнятість, працевлаштування, юридична особа, фізична особа-підприємецьАнотація
У статті розкрито особливості розвитку жіночого підприємництва в Україні, представлено авторське визначення терміну «жіноче підприємництво». Метою дослідження є виявлення характерних рис, видів та форм жіночого підприємництва. На цьому етапі дослідження було висвітлено стан, тенденції та особливості розвитку жіночого підприємництва в Україні. Проведено аналіз статистичних даних та матеріалів соціальних досліджень, що дозволило розкрити динаміку розвитку жіночого підприємництва в Україні, визначити основні риси та форми жіночого підприємництва, виокремити основні причини підприємницької активності жінок та структуру їх мотивацій, ідентифікувати сфери діяльності, в яких працюють жінки-підприємці. За результатами аналізу статистичних даних було з’ясовано і доведено, що жіноче підприємництво є чинником економічного зростання, створення робочих місць, рівності доходів, а також покращення соціальної стабільності суспільства. Крім того, було здійснено дослідження принципів, на яких базується діяльність підприємств, які очолюють жінки; проведено аналіз показників зайнятості, рівня прибутковості, рівня оплати праці на підприємствах, які очолюють жінки. Результати проведеної роботи свідчать про те що, головними особливостями жіночого підприємництва в Україні є мотиваційна складова підприємницької активності українських жінок, яка значною мірою відрізняється від чоловічої мотивації, що робить жіноче підприємництво унікальним інструментом забезпечення інтересів жінок, які прагнуть особистісної самореалізації в соціумі. Доведено, що жіноче підприємництво в Україні має сталу тенденцію до зростання попри те, що подолання гендерної нерівності в економіці України здійснюється доволі низькими темпами.