АНАЛІЗ ТЕНДЕНЦІЙ РОЗВИТКУ СИСТЕМИ ДЕРЖАВНО-ПРИВАТНОГО ПАРТНЕРСТВА НА РИНКУ ПОСЛУГ АВТОМОБІЛЬНОГО ТРАНСПОРТУ
DOI:
https://doi.org/10.30857/2413-0117.2020.5.10Ключові слова:
державно-приватне партнерство, інституалізація, програми, автомобільний транспорт, співпраця, кооперація, ринок послуг автомобільного транспортуАнотація
Статтю присвячено актуальним дослідженням у сфері розвитку системи державно-приватного партнерства на ринку автомобільного транспорту. Результати аналізу світового досвіду функціонування систем державно-приватного партнерства свідчать, що ефективна взаємодія між державою та бізнесом на різних рівнях (національному, субнаціональному та регіональному) дозволяє залучити та ефективно розподілити інвестиційні ресурси, що сприяє створенню нових робочих місць, покращенню інфраструктури та якості життя в країні загалом. Обґрунтовано, що одним із ключових факторів, які здійснюють суттєвий вплив на розвиток ринку державно-приватного партнерства, є рівень інституалізації. Доведено, що цей фактор, у поєднанні з політичними умовами та особливостями ринку капіталу, стимулюють формування партнерських відносин. Більш того, законодавчо закріплені регулятивні та нормативні взаємодії формують плацдарм для подальшого розвитку державно-приватного партнерства, насамперед, завдяки отриманню позитивного досвіду в разі успішної реалізації спільних проєктів, створення дорожніх карт та уніфікованих процедур і процесів, спрямованих на спрощення відносини між приватним сектором та державою. Також зазначається, що інституційний фактор у поєднанні зі стратегічними цілями держави впливає на формування та легітимацію ринків державно-приватного партнерства. Обґрунтовано, що через моделі співпраці державно-приватного партнерства державний сектор може використовувати ресурси приватних компаній, стимулюючи тим самим розвиток інфраструктури та підвищуючи ефективність і результативність ринку послуг автомобільного транспорту. Встановлено, що метою інституціоналізації програм державно-приватного партнерства у сфері послуг автомобільного транспорту є підвищення рівня мотивації для приватного сектору та залучення до надання послуг дорожньої мережі на основі контрактів державно-приватного партнерства, що сприятиме покращенню якості надання автомобільних послуг через залучення приватних інвестицій.