РОЛЬ ВИСТАВОК В УПРАВЛІННІ ІННОВАЦІЙНИМ РОЗВИТКОМ ПІДПРИЄМСТВ

Автор(и)

  • Галина Т. П’ятницька Київський національний торговельно-економічний університет, Україна https://orcid.org/0000-0003-3463-133X
  • Валентина М. Жуковська Київський національний торговельно-економічний університет, Україна https://orcid.org/0000-0001-5033-711X
  • Олег М. Григоренко Київський національний торговельно-економічний університет, Україна https://orcid.org/0000-0002-2847-0149

DOI:

https://doi.org/10.30857/2413-0117.2020.5.14

Ключові слова:

управління, інноваційний розвиток, виставкова діяльність, виставка, стратегія, підприємство, легка промисловість, COVID-криза, цифрові технології

Анотація

Стаття присвячена визначенню ролі виставок в управлінні інноваційним розвитком підприємств різної галузевої приналежності без та з урахуванням ризиків, що обумовлені COVID-кризою. Спираючись на результати попередніх досліджень, зроблено висновок, що процес управління інноваційним розвитком має передбачати прийняття управлінських рішень по всім його складовим як окремо, так і в сукупності. Встановлено, що від вибору стратегії інноваційного розвитку та продукції / послуг, що просуває підприємство на ринку, може змінюватися значущість його участі у виставкових заходах та необхідність планування обсягу витрат на участь у виставках. На основі результатів опитування менеджерів і керівників підприємств різних сфер економічної діяльності, що брали участь у виставкових заходах протягом 2019–2020 рр., визначено, що ці витрати залежать і від того, з якою метою та в який спосіб менеджери підприємства розглядають виставки в межах плану загального управління його інноваційним розвитком. Визначено основні цілі участі підприємств у виставках у межах реалізації альтернативних стратегій інноваційного розвитку. Виявлено, що пріоритетність виставкових заходів є найбільшою в процесі реалізації новаторської стратегії, а найменшою – ретроінноваціної стратегії. На прикладі підприємств легкої промисловості наведено цілі та надано коротку характеристику специфіки участі у виставках в процесі управління їх інноваційним розвитком. Обґрунтовано висновок, що пріоритетність ролі виставок в управлінні інноваційним розвитком підприємств може змінюватися як внаслідок галузевої приналежності та обраної стратегії інноваційного розвитку, так і внаслідок певних обмежень, спричинених, наприклад, пандемією. Визначено ризики виставкової діяльності в період COVID-кризи та окреслено ймовірні тренди змін у результаті цього. Підкреслено, що альтернативою проведення традиційних виставок став розвиток сегменту он-лайн виставок, який потребує застосування прогресивних цифрових технологій. Передбачено, що результати цього дослідження можна буде використати для подальшого вдосконалення управління інноваційним розвитком підприємств.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Біографії авторів

Галина Т. П’ятницька, Київський національний торговельно-економічний університет, Україна

доктор економічних наук, професор, професор кафедри менеджменту, Київський національний торговельно-економічний університет, Україна

Валентина М. Жуковська, Київський національний торговельно-економічний університет, Україна

доктор економічних наук, доцент, професор кафедри менеджменту, Київський національний торговельно-економічний університет, Україна

Олег М. Григоренко, Київський національний торговельно-економічний університет, Україна

кандидат технічних наук, доцент, доцент кафедри інженерно-технічних дисциплін, Київський національний торговельно-економічний університет, Україна

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-03-30

Номер

Розділ

ІННОВАЦІЙНО-ІНВЕСТИЦІЙНА ПОЛІТИКА