ІНТЕРНЕТ-МАРКЕТИНГ ЯК КОМПОНЕНТА ТУРИСТИЧНОГО БІЗНЕСУ В РОЗУМНІЙ ЕКОНОМІЦІ
DOI:
https://doi.org/10.30857/2413-0117.2021.1.6Ключові слова:
глобалізація, туристична індустрія, Туризм 3.0, хмарна технологія, інтернет-маркетинг, цифровізація економіки, модель бізнесуАнотація
Статтю присвячено актуальним проблемам використання інструментів інтернет-маркетингу в туристичному бізнесі. Визначено темпи росту глобального ринку хмарних обчислень та хостингу за 2010 – 2020 рр. та проведено аналіз його структурно-функціональних змін у різних часових періодах. Доведено, що сучасна туристична індустрія є високодинамічною і швидкозростаючою галуззю, яка не лише адаптується до ринкових потреб, але й демонструє нові практики ведення бізнесу з використанням прогресивних ключових хмарних технологій і моделей бізнесу. Акцентовано увагу на тому, що високі темпи росту хмарних технологій в останні роки пов’язані з необхідністю використання інтегрованої бази даних в управлінні бізнес-процесами у сфері туристичної індустрії. Визначено сучасні предметні області та об’єкти маркетингових досліджень туристичного бізнесу в умовах цифровізації. Проведено аналіз принципової зміни системи координат та параметрів бізнес-моделей суб’єктів туристичного бізнесу з позиції інтернет-маркетингу. Розроблено концепцію системного підходу щодо інформаційно-технологічної і маркетингової підтримки туристичного продукту в умовах глобалізації бізнесу. Доведено необхідність розроблення туристичними підприємствами стратегічних рішень, що відповідають еволюції цифрових інструментів та орієнтуються на прогресивні інтелектуальні практики туризму в умовах пандемії COVID-19. Надано характеристику європейської політики Туризму 3.0, що передбачає її послідовну імплементацію в концепцію сталого розвитку країни. Визначено взаємозв’язки основних чинників для забезпечення ефективної реакції суб’єктів туристичного ринку на виклики глобальної конкуренції на основі інтернет-технологій. Розглянуто прикладні аспекти діяльності туристичних стартапів, що розробили ефективні хмарні технології. Показано зростаючу суспільну цінність стартапів як генераторів інноваційних ідей електронної індустрії в туристичній галузі.