ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ ІНДУСТРІЇ МОДИ ІЗ ЗАЛУЧЕННЯМ РОБОТОДАВЦІВ ДО ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ

Автор(и)

  • Л. Б. БІЛОЦЬКА Київський національний університет технологій та дизайну
  • С. Ю. ЛОЗОВЕНКО Київський національний університет технологій та дизайну
  • О. І. ВОДЗІНСЬКА Київський національний університет технологій та дизайну

DOI:

https://doi.org/10.30857/2706-5898.2024.2.3

Ключові слова:

формування компетентностей, професійна компетентність, освітні заходи із залученням представників підприємств, підприємства індустрії моди

Анотація

Сучасний ринок праці індустрії моди потребує фахівців з креативним мисленням, комунікативних, ініціативних, здатних до постійної самоосвіти та швидкої адаптації до вимог сучасного виробничого середовища, які мають високий рівень професійної компетентності,
володіють практичними навичками роботи у реальному секторі виробництва. Для формування такого спеціаліста все більш актуальним стають питання взаємодії системи вищої професійної освіти та потенційних роботодавців, пошуку нових форм інтеграції та взаємної зацікавленості між університетами та бізнесом. Метою роботи є дослідження шляхів формування професійної компетентності майбутнього фахівця індустрії моди із врахуванням досвіду роботодавців та залученням їх до освітнього процесу. Для визначення впливу освітніх заходів, що проводяться у виробничих умовах, на формування професійної компетентності майбутнього фахівця індустрії моди використовувались принципи системного підходу, теоретичні методи – синтез, аналіз, узагальнення; та емпіричні − спостереження, бесіди, анкетування, тестування, інтерв’ювання, опитування. Статтю присвячено вирішенню питань формування професійної компетентності майбутніх фахівців індустрії моди та розвитку інтересу студентів до
майбутньої професії шляхом залучення до освітнього процесу досвідчених спеціалістів галузі та використання технічної бази підприємств. Авторами запропоновано інноваційні моделі формування професійних компетентностей здобувачів вищої освіти, які навчаються за спеціальністю 182 Технології легкої промисловості, шляхом проведення ряду різноманітних освітніх заходів у виробничих умовах. Автори діляться практичним досвідом проведення навчальних заходів для здобувачів освіти за спеціальністю 182 Технології легкої промисловості на підприємствах індустрії моди та методами організації занять у виробничих умовах фабрик. Запропоновано наступні рекомендації: у робочих програмах кожного освітнього компонента встановлювати обов'язковий перелік заходів для проведення із залученням роботодавців та конкретизувати зміст занять. Доцільно, щоб заняття на підприємствах індустрії моди, як вид освітньої діяльності, здійснювалися цілеспрямовано та систематично, і становили не менше 10 ‒ 15 % від загального обсягу навчального часу, за умови, що партнери, характеризуючи виробничі процеси, акцентуватимуть на перспективах професійного зростання, значущості професії, додатково забезпечуючи підвищення мотивації студентів. Використання в освітньому процесі активних форм проведення занять сприяє формуванню та розвитку загальних та професійних компетенцій майбутніх фахівців індустрії моди, сприяє розвитку самостійності мислення, творчої активності, готовності до безперервної освіти та самоосвіти.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-01-29

Як цитувати

BILOTSKA, L., LOZOVENKO, S., & VODZINSKA, O. (2025). ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ ІНДУСТРІЇ МОДИ ІЗ ЗАЛУЧЕННЯМ РОБОТОДАВЦІВ ДО ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ. Індустрія моди, (2), 47–59. https://doi.org/10.30857/2706-5898.2024.2.3

Номер

Розділ

Наукові статті