СТАНОВЛЕННЯ І РОЗВИТОК НЕПЕРЕРВНОЇ ОСВІТИ З ДИЗАЙНУ І ТЕХНОЛОГІЙ ТЕКСТИЛЮ
DOI:
https://doi.org/10.30857/2706-5898.2024.3.3Ключові слова:
навчальне проєктування, дизайн і технології, промисловий дизайн, дизайн продукції, неперервна дизайн-технологічна освіта, текстильна галузь виробництваАнотація
З’ясувати ретроспективу становлення неперервної освіти з дизайну і технологій текстильної галузі і перспективу розвитку профорієнтаційного дизайн-технологічного компонента у системі професійної підготовки майбутніх фахівців текстильної галузі виробництва. Пріоритетним методом дослідження є аналіз процесу становлення змістового компонента неперервної освіти з дизайну і технологій текстилю, а також метод навчального проєктування, необхідний і достатній для реалізації змісту неперервної освіти з дизайну і технологій.Результати полягають у з’ясуванні положень державних і освітніх документів, що забезпечили збереження дидактичного принципу наступності у становленні і розвитку змісту неперервної загальної середньої освіти з дизайну і технологій текстильної галузі; виокремленні навчального проєктування як ефективного методу формування творчої особистості, здатної до креативного мислення, вирішення проєктних завдань, самореалізації у неперервній освітіз дизайну і технологій текстилю; у профорієнтаційній спрямованості неперервної загальної середньої освіти з дизайну і технологій текстилю. Вперше об’єктом дослідження визначено неперервну дизайн-технологічну освіту як наукову і навчально-методичну проблему; згідно з другим дескриптором НРК сформульовано сутність поняття «дизайн-технологічна освіта» як інтегрована проєктно- творча і практична діяльність, у якій «когнітивні уміння включають логічне, інтуїтивне і творче мислення, а практичні уміння – ручну вправність, застосування практичних способів (методів), матеріалів, знарядь та інструментів»; обґрунтовано необхідність диференціації промислового дизайну у просту функціонуючу систему дизайн-технологічної освіти за видами дизайну і технологій формотворення і тиражування продукції таких основних виробничих галузей України: текстильної, будівельної, графічної, електронної продукції. Практична значимість полягає в узагальненні досвіду неперервної початкової, базової і профільної середньої освіти з дизайну і технологій текстилю; виокремленні дизайн-технологічного компонента неперервної загальної середньої освіти як профорієнтаційного у системі професійної підготовки майбутніх фахівців текстильної галузі виробництва; у подальшій можливості розширити узагальнення досвіду неперервної початкової, базової і профільної середньої освіти з дизайну і технологій інших виробничих галузей України.
Завантаження
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.