ПРИНЦИПИ ДИЗАЙНУ ІНТЕР'ЄРУ ІНКЛЮЗИВНИХ ДОШКІЛЬНИХ ЗАКЛАДІВ
DOI:
https://doi.org/10.30857/2617-0272.2023.1.1Ключові слова:
принципи дизайну інтер'єру, дитячий садок , інклюзивний дошкільний заклад, дизайн, інтер'єрАнотація
Метою даного дослідження є виявлення принципів формування інтер'єру інклюзивного дошкільного закладу для дітей віком 3-6 років на основі аналізу сучасних ідей інклюзивного дизайну дитячого садка та досліджень дитячої поведінкової психології.
Методологія. У роботі використовуються такі теоретичні та спеціальні методи дослідження: аналіз літературних джерел та нормативної літератури з тематики досліджень, порівняльний аналіз проектів, що реалізуються в рамках інклюзивних дитячих садків, методи систематизації, синтезу та узагальнення отриманих даних.
Результати. Виявлено шість основних принципів формування інтер'єру інклюзивного дошкільного закладу для дітей 3-5 років, засновані на поведінковій психології дітей, а також аналізі сучасної практики проектування внутрішнього простору дитячих садків. Це "принцип відкритості", "принцип відмінності", "принцип творчості", "принцип безпеки", "принцип веселощів", "принцип природності". На підставі даних принципів надалі може бути розроблена сучасна методика дизайну інтер'єру інклюзивних дитячих садків, яка включатиме певний набір прийомів у рамках кожного принципу, а результатом буде простір для дітей, що дає почуття безпеки, комфорту, зацікавленості і сприяє всебічному гармонійному розвитку дитини.
Наукова новизна. Виявлено принципи дизайну інтер'єру інклюзивних дошкільних закладів, які допоможуть дизайнерам у створенні гармонійного простору інклюзивного дитячого садка для всебічного розвитку особистості дитини. Дане дослідження сприяє подальшому розвитку дизайну інтер'єру інклюзивних дитячих садків з урахуванням нових потреб суспільства у сучасних умовах.
Практичне значення. Результати цього дослідження можуть бути використані у практиці дизайну інтер'єру інклюзивних дитячих садків та учбовому проєктуванні студентів за освітньою програмою «Дизайн середовища».