ДИЗАЙН ВІТРИН ЛЕЙЛИ МЕНШАРІ ДЛЯ HERMÈS
DOI:
https://doi.org/10.30857/2617-0272.2023.1.11Ключові слова:
дизайн інтер’єру, дизайн середовища , авторський стиль, інсталяції , одяг, мода, мистецтво вітрин, вітриністикаАнотація
Мета: проаналізувати передумови та історію формування авторського стилю Лейли Меншарі – провідної художниці-декоратора Hermès в дизайні вітрин бренду, дослідити тематику, методи та засоби створення вітринних інсталяцій, які вирізняють бренд з поміж багатьох інших.
Методологія дослідження зумовлена комплексним вивченням вітриністики визначеного бренду та охоплює: методи аналізу, синтезу, образно-стилістичного і структурно-системного аналізу ексклюзивних авторських зразків, історичний та компаративний методи.
Результати. Визначено ступінь вивченості теми у науковій та фаховій літературі провідних вітчизняних і закордонних авторів; проаналізовано джерела, які окреслюють історичний розвиток вітринних експозицій французького модного дому Hermès протягом другої половини ХХ – початку ХХІ століть. Зазначено основні підходи щодо оформлення вітрин бренду, які склалися історично, окреслено ключову тематику експозицій, типові та новаторські підходи в їх дизайні, відмінності та особливості. Досліджені характерні риси індивідуальної творчості Л. Меншарі та її значення для мистецтва вітрин у світі.
Наукова новизна дослідження полягає в комплексному розгляді «мистецтва вітрин», твори якого в наш час привертають все більше уваги та мають велике значення в розвитку сучасної візуальної культури, охоплюють змістовний та матеріальний аспекти дизайну вітрин як артефактів та творів мистецтва.
Практична значущість Матеріали статті можуть бути використані у навчальному процесі як унікальні зразки репрезентацій дизайну костюма при підготовці фахівців з дизайну одягу, а також у підготовці вітриністів як спеціалізованих фахівців декоративно-прикладного мистецтва та експозиційного дизайну, при написанні наукових робіт.