ФЛОРИСТИЧНА КОМПОЗИЦІЯ В КИТАЙСЬКОМУ ОБРАЗОТВОРЧОМУ МИСТЕЦТВІ ДОБИ ЦІН (1644–1912)

Автор(и)

  • Чже ЧЖАН Харківська державна академія дизайну і мистецтв

DOI:

https://doi.org/10.30857/2617-0272.2023.3.16

Ключові слова:

мистецтво доби Цін, флористична композиція, натюрморт, жанр «квіти та птахи», «квіти у вазі», «квіти у горшику», Penjing, мистецтво Китаю, семантика квітів, китайська кераміка

Анотація

Мета статті полягає у висвітленні історико-культурного підгрунтя у формуванні флористичних композицій, їх місця у жанрово-видовій системі китайського образотворчого мистецтва доби Цін; визначенні їх композиційних моделей та художнії особливостей. Розглянуто широке коло мистецьких творів з провідних музей КНР та України, виділено ті мистецькі галузі, які стали основними для розробки флористичних композицій та їх подальшої адаптації в інших видах та жанрах мистецтва; визначено провідних майстрів. Показано зародки та розвиток флористичної композиції від часів династії Тан (618–907) до епохи Цін (1644–1912), її розквіт та основні типи, що склалися за часів правління імператора Цяньлуна (1736–1795). Виявлені репрезентативні зразки розглянуто в широкому контексті релігйних традицій, політики маньчжурської династії, культури підношень і програми колекціонування рідкостей. Встановлено зв'язок виокремлення флористичного натюрморту в окремий жанр з розвитком садівництва та тенденції інтеріоризації пейзажу. Підкреслено, що незалежно від типу композиції та міри достовірності у передачі зображувних предметів, натюрморт із квітами завди несе доброзичливий зміст. Визначено особливості формування флористичної композиції\ як результату інтеріоризації пейзажу, її двомірні та трьохвимірні різновиди – від сувою до ширми та мистецтва Penjing і декоративних композицій. Результати дослідження полягають в можливості їх використання в розробці дизайнерських та художніх рішень, у якості концептуальної основи для розробки відповідних навчальних курсів, музейних експозицій, формування загальної картини еволюції живописних жанрів у класичному Китаї.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-12-12

Як цитувати

ЧЖАН, Ч. (2023). ФЛОРИСТИЧНА КОМПОЗИЦІЯ В КИТАЙСЬКОМУ ОБРАЗОТВОРЧОМУ МИСТЕЦТВІ ДОБИ ЦІН (1644–1912). Art and Design, (3), 191–206. https://doi.org/10.30857/2617-0272.2023.3.16

Номер

Розділ

Articles

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають