АНТРОПОМЕТРИЧНІ ТИПОЛОГІЇ СПОЖИВАЧІВ В ДИЗАЙНІ СУЧАСНОГО ОДЯГУ
DOI:
https://doi.org/10.30857/2617-0272.2019.1.6Ключові слова:
дизайн одягу, типологія споживачів, форма тіла, зорові ілюзіїАнотація
Дослідити існуючі антропометричні класифікації фігур жінок з позиції дизайну одягу промислового виробництва. Виявити методологічне значення антропометричних класифікацій фігур споживачів у розробці структурної побудови та змісту колекцій одягу промислового виробництва. Використано аналітично-типологічний, порівняльно-типологічний, а також компаративний методи з метою структурування типологій споживачів як основи проектування одягу промислового виробництва. Проаналізовано існуючі антропометричні типології жіночих фігур у контексті загальноприйнятих класифікацій швейної галузі, а також сучасних тенденцій створення гармонійних образів, коригування фігур за допомогою методів зорових ілюзій. Визначено основні типи форми тіла жінок, які найчастіше зустрічаються. Відповідно при використанні зорових ілюзій в дизайні жіночого одягу промислового виробництва доцільним є врахування саме цих типів фігур. Наукова новизна полягає у систематизації сучасних типологій форми тіла жінок для дизайну одягу з їх подальшим використанням в процесі проектування промислових колекції сучасного жіночого одягу. Наведено систематизовану інформацію щодо створення класифікацій сучасних типологій жіночих фігур для проектування асортиментних колекцій перспективного жіночого одяг. Представлені дослідження показують напрями розвитку та застосування прийомів зорових ілюзій для формотворення жіночого одягу промислового виробництва.