НАЦІОНАЛЬНІ ТРАДИЦІЇ ЯК ОСНОВА ПІДГОТОВКИ ФАХІВЦІВ З ДИЗАЙНУ ОДЯГУ

Автор(и)

  • Т. В. Ніколаєва Київський національний університет технологій та дизайну
  • Т. В. Шафранська Київський національний університет технологій та дизайну
  • Т. І. Ніколаєва Київський національний університет технологій та дизайну

DOI:

https://doi.org/10.30857/2617-0272.2019.1.12

Ключові слова:

дизайн-проектування, методологія дизайну, національна культура, етнохудожні характеристики, дизайн-освіті

Анотація

Стаття включає матеріали дослідження науково-методичних основ підготовки фахівців в галузі дизайну та художнього моделювання костюма з метою підвищення якості освіти студентів спеціальностей творчого спрямування, виховання естетичного смаку, національної самосвідомості та культури творення. В проведенні наукових досліджень використано методи літературно-аналітичного, структурного та морфологічного аналізу, методи класифікації складових елементів професійних компетентностей в дизайн-освіті майбутніх фахівців творчого спрямування, що сприятиме безпосередній реалізації перспективних проектів дизайнерів одягу в творчості та культурному просторі своєї країни.  Встановлено,  що  національна  культура  є  основою  творчої
діяльності  в  різних  галузях  мистецтва  та  дизайну.  Визначено,  що  процеси  глобалізації, характерні  для  сучасного  суспільства,  вимагають  осмислення  проблем  національного відродження, відображення прояву рис національної культури в сучасному дизайні, зокрема дизайні одягу. Методологія дизайну стає важливою складовою сучасної культури і веде до
значних  змін  в  складі  естетичних  характеристик  предметного  середовища.Включення складових  національної  культури  та  етнодизайну  в  процес  дизайн-  освіти  дає можливість формування креативного фахового проектно-образного мислення майбутніх дизайнерів одягу. Наукова  новизна.  Визначено,  що  узагальнення  творчих  принципів  дизайну приводить до уніфікації характеристик предметно просторового середовища існування
людини  в  умовах  різних  національних  культур,  нівелювання  цікавих  та  багатих етнохудожніх  традицій.  Встановлено,  що  національне  мистецтво  може  бути генератором  нових  ідей  в  галузі  дизайну  одягу.  Виявлено  структуру  та  класифіковано елементи  національних  та  етнохудожніх  традицій,  які  доцільно  включати  до  переліку компетентностних характеристик майбутніх фахівців в галузі дизайну одягу. Практична  значущість.  Надано  рекомендації  щодо  формування  творчого фахового  мислення  в  дизайн-освіти  майбутніх  дизайнерів,  визначено  аспекти  побудови проектної  діяльності  студентів  на  основі  вивчення  традицій  національного декоративного мистецтва та розвитку креативного проектно-образного мислення.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Біографія автора

Т. В. Шафранська, Київський національний університет технологій та дизайну

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-05-13

Як цитувати

Ніколаєва, Т. В., Шафранська, Т. В., & Ніколаєва, Т. І. (2019). НАЦІОНАЛЬНІ ТРАДИЦІЇ ЯК ОСНОВА ПІДГОТОВКИ ФАХІВЦІВ З ДИЗАЙНУ ОДЯГУ. Art and Design, (1), 140–149. https://doi.org/10.30857/2617-0272.2019.1.12

Номер

Розділ

Articles

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають