РОЗРОБКА АЛГОРИТМУ ЗАГАЛЬНОЇ СТРАТЕГІЇ АВТОМАТИЗАЦІЇ ВИБОРУ КУРСУ УХИЛЕННЯ СУДНА

Autor

  • В. А. Терентьев Херсонська державна морська академія

DOI:

https://doi.org/10.30857/1813-6796.2021.1.2

Słowa kluczowe:

управління курсом судна, курс ухилення судна, область значень, область взаємних обов’язків

Abstrakt

При маневруванні суден, основною причиною аварійності є те, що судноводії не завжди  об'єктивно  оцінюють  ситуацію,  що  склалася  і  неправильно  приймають  рішення  по розходженню при ситуації небезпечного зближення і виникнення небезпеки зіткнення. Розглядається автоматизація вибору курсу ухилення, як автоматизації процесу розходження.  Мета.  В  статті  висвітлюються  завдання  формалізації  курсу  ухилення,  як  величини автоматичного керування, та пропонується розробка алгоритму стратегії зміни курсу.
Методика. Провели обробку практичних даних власного судна. Проаналізували існуючі моделі руху  судна,  а  також  системи  автоматичної  стабілізації  судна.  Для  побудови  алгоритму  провели
декомпозицію МПЗЗС–72  відносно  приналежності  початкової  ситуації  суден до  однієї  з  областей взаємних обов'язків. Результат. За результатами дослідження даної теми був розроблений алгоритм загальної
стратегії  вибору  курсу  ухилення  судна,  з  урахуванням  вимог  правил  МПЗЗС–72.  Розглянуто  типи управління  автоматичними  регуляторами  та  їх  обмеження  в  початковий  та  кінцевий  моменти повороту судна. Було виявлено, що для побудови моделі інтегрованої системи керування необхідно скласти багаторівневий математичний опис, що включатиме підсистеми різних рівнів. Наукова  новизна.  Визначено  ефективність  використання  принципу  виконання  поворотів методом  спостереження  за  заданим  впливом  проаналізувавши  існуючі  моделі  руху  судна.
Запропоновано використання областей допустимих значень курсів під час розробки моделі процесу автоматизації розходження суден.
Практична  значимість.  Розроблено  алгоритм  загальної  стратегії  автоматизації  вибору курсу ухилення.

##plugins.generic.usageStats.downloads##

##plugins.generic.usageStats.noStats##

##submission.downloads##

Opublikowane

2021-12-13

Numer

Dział

Mechatronic Systems. Energy Efficiency & Resource Saving