КІНЕТОСТАТИЧНЕ ДОСЛІДЖЕННЯ ШАРНІРНИХ ПРОСТОРОВИХ МЕХАНІЗМІВ ГАЛТУВАЛЬНИХ МАШИН (ЧАСТИНА 1: ДОСЛІДЖЕННЯ МЕХАНІЗМУ З ДОДАТКОВОЮ РУХОМОЮ ЛАНКОЮ – КОРОМИСЛОМ)
DOI:
https://doi.org/10.30857/1813-6796.2021.1.1Ключові слова:
кінематичні пари, максимальні значення реакцій, шатун, складний просторовий рухАнотація
Кінетостатичне дослідження статично визначеного шарнірного просторового механізму без надлишкового (пасивного) зв’зку з додатковою рухомою ланкою – коромислом машинидля обробки деталей, у якій робоча ємкість виконує складний просторовий рух. Методика. Суть кінетостатичного дослідження полягала у визначенні радіальних та осьових складових реакцій в усіх обертальних кінематичних парах шарнірного статично визначеного
просторового механізму машини для обробки деталей, при її роботі на холостому ході. Кінетостатичне дослідження реалізувалося із застосуванням системи автоматизованого проектування SolidWorks-2016 із попереднім виконанням 3D моделювання даної конструкції машини з
додатковою рухомою ланкою – коромислом. У ході проведення кінетостатичного дослідження виконано 3D моделювання
машини з додатковою рухомою ланкою – коромислом в системі автоматизованого проектування SolidWorks-2016, визначено максимальні значення радіальних та осьових складових реакцій в усіх обертальних кінематичних парах машини для обробки деталей, досліджено вплив зміни міжосьової відстані проміжного шатуна (робочої ємкості) на приріст максимальних значень реакцій в усіх
обертальних кінематичних парах. Наукова новизна. Встановлено взаємозв’язок між міжосьовою довжиною проміжного шатуна (робочої ємкості) та зміною максимальних значень реакцій в усіх обертальних кінематичних парах машини для обробки деталей. В результаті цього виникає можливість визначити гранично допустиму міжосьову довжину проміжного шатуна для забезпечення довговічної роботи машини. Практична значимість. Встановлено, що характер зміни максимальних значень радіальних та осьових складових реакцій у кожній обертальній кінематичній парі просторового механізму
залежить від значення коефіцієнту, який характеризує відношення міжосьової довжини проміжного шатуна (робочої ємкості) до міжосьової довжини ведучого чи веденого шатунів машини. Визначено
діапазон зміни даного коефіцієнту, в межах якого раціонально виконувати проектування даної конструкції машини. Отримані результати можуть бути використані у відповідних конструкторських бюро машинобудівних підприємств на стадії проектування галтувального обладнання зі складним просторовим рухом робочих ємкостей.
Завантаження
Дані завантаження ще не доступні.
##submission.downloads##
Опубліковано
2021-12-13
Номер
Розділ
Мехатронні системи. Енергоефективність та ресурсозбереження