РОЗВИТОК НАЦІОНАЛЬНОЇ САМОСВІДОМОСТІ ЗДОБУВАЧІВ ОСВІТИ ЗАСОБАМИ ТЕХНОЛОГІЇ ВИГОТОВЛЕННЯ ЛЯЛЬКИ-МОТАНКИ
DOI:
https://doi.org/10.30857/2706-5898.2024.1.2Ключові слова:
національно-патріотичне виховання молоді, формування ціннісних орієнтирів, національна самосвідомість, фольклорна арт-терапія, лялькотерапія, арт-терапія, лялька-мотанкаАнотація
Мета. Обґрунтувати та розробити методику проведення виховного заняття з елементами
майстер-класу зі здобувачами освіти засобами технології виготовлення ляльки-мотанки.
Методи. Аналіз психолого-педагогічної літератури, синтез, порівняння, бесіда, проведення
опитування, узагальнення та систематизація отриманих результатів.
Головні результати. На основі дослідження історичного значення ляльки-мотанки для
українського народу було розроблено та проведено виховне заняття з елементами майстер-
класу з виготовлення ляльки-мотанки для учнів комунального закладу професійної (професійно-
технічної) освіти «Київський професійний коледж технологій та дизайну одягу». Аналіз
опитування показав, що формування в учнів уявлення про українську культуру, відродження
та творення національних культурно-історичних традицій українського народу, ознайомлення
здобувачів освіти з історією національних іграшок української культури, оволодіння основами
мистецтва виготовлення народної ляльки, послідовного виконання операцій проєктно-
технологічної діяльності від задуму до його реалізації в готовому вигляді впливає на розвиток
національної самосвідомості у сучасної молоді, підвищує інтерес до своєї етнографії та
культурної спадщини. Визначено особливості використання лялькотерапії під час війни.
Досліджуючи проблему формування в учнів основ національної самосвідомості, зроблено
висновок, що це складне утворення психіки, яке дає можливість відчути та усвідомити
суть свого національного єства, свого місця серед інших націй та народів світу, відчуття і
усвідомлення гордості за приналежність до своєї нації.
Наукова новизна. Визначено можливості мистецтва виготовлення льльки-мотанки як арт-
терапії під час війни.
Практична значимість. Результати роботи можуть бути використані викладачами
закладів професійної (професійно-технічної) освіти для формування ціннісних орієнтирів та
утвердження національно-патріотичної свідомості молоді.
Завантаження
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2024 Р.В. КИРИЧЕНКО , Д.В. ОЛІЙНИК , А.А. ТИМЧЕНКО
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.