ІНСТРУМЕНТАРІЙ УПРАВЛІННЯ КООПЕРАТИВНИМИ ЗАКЛАДАМИ ВИЩОЇ ОСВІТИ В УМОВАХ ВОЄННОГО ЧАСУ

Автор(и)

  • Вікторія Г. Маргасова Національний університет «Чернігівська політехніка», Україна

DOI:

https://doi.org/10.30857/2786-5398.2022.4.1

Ключові слова:

інтеграційний процес, вертикальна інтеграція, мережева модель розвитку, кооперація, горизонтальна інтеграція, вертикальні обмеження

Анотація

У статті викладено результати досліджень у сфері інтеграційних процесів управління кооперативними закладами вищої освіти в умовах воєнного часу. Наголошується, що таке перетворення пов’язане щонайменше з такими важливими складовими, як затребуваність інноваційних розробок національною економікою і фінансування інноваційних проєктів. Встановлено, що це забезпечується в країнах з розвиненою економікою, і як наслідок, саме тому серед найбільш рейтингових університетів світу представлено заклади переважно з таких країн, як США, Великобританія, Швейцарія, Китай, Сінгапур. Водночас, за даними світового рейтингу університетів «QS World University Rankings» за 2021 p., в ньому присутні одинадцять українських університетів. І хоча їх позиції знаходяться в межах з 401 по 700 серед 959 кращих університетів світу, ця вибірка на сьогодні може по праву вважатися вагомим досягненням вітчизняних закладів вищої освіти. Обґрунтовано, що останніми роками заклади вищої освіти різних країн, намагаючись збільшити власну конкурентоспроможність, доволі активно формують та підтримують кооперативні зв'язки для розвитку глобальної конкурентоспроможності і входження до міжнародного простору. Визначено, що перевагою кооперації закладів вищої освіти в умовах воєнного часу є, насамперед, фокусування на отримувачі освітньої послуги, тобто перенесення акцентів із пропозиції на попит, на реальні потреби споживача. Підкреслюється, що інтегрована кооперація закладів вищої освіти якнайкраще сприяє забезпеченню досягнення різних цілей здобуття освіти, зокрема, прагнення персональної підготовки, професійного та культурного розвитку, отримання нових знань, реалізації економічних цілей, досягнення соціальних ефектів, а також синергетичного ефекту загалом.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Біографія автора

Вікторія Г. Маргасова, Національний університет «Чернігівська політехніка», Україна

доктор економічних наук, професор, заслужений економіст України, проректор з наукової роботи, Scopus Author ID: 57202906268, Researcher ID: D-3198-2015

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-07-13

Як цитувати

Margasova, V. H. (2023). ІНСТРУМЕНТАРІЙ УПРАВЛІННЯ КООПЕРАТИВНИМИ ЗАКЛАДАМИ ВИЩОЇ ОСВІТИ В УМОВАХ ВОЄННОГО ЧАСУ. Журнал стратегічних економічних досліджень, (4), 8–12. https://doi.org/10.30857/2786-5398.2022.4.1

Номер

Розділ

МОДЕРНІЗАЦІЯ ОСВІТИ