ЗАСТОСУВАННЯ ЕКОНОМЕТРІЧНИХ МОДЕЛЕЙ В МАРКЕТИНГОВИХ ДОСЛІДЖЕННЯХ

Автор(и)

  • Катерина Олексіївна Шіковець Київський національний університет технологій та дизайну, Україна
  • Галина Миколаївна Квіта Київський національний університет технологій та дизайну, Україна
  • Світлана Вікторівна Бебко Київський національний університет технологій та дизайну, Україна

DOI:

https://doi.org/10.30857/2786-5398.2023.1.11

Ключові слова:

маркетингові дослідження, діагностичний аналіз ринку молочної продукції України, статистичні методи дослідження, адекватна регресійна модель та кореляційно-регресійні зв’язки

Анотація

У статті висвітлено специфіку та ключові елементи методики щодо проведення маркетингових досліджень в умовах динамічних змін у ринковому середовищі, зростанні конкуренції, зменшенні споживання товарів, кардинальних змін в експортній логистиці та інше. Проведено діагностичний аналіз ринку молочної продукції України. Встановлено, що молоко та молочні продукти є ключовими факторами гарантування продовольчої безпеки України та світу, тому спільноти та держави мають збільшити закупівлю вітчизняної молочної продукції; українським молочним господарствам потрібна підтримка з боку держави, недержавних інституцій та міжнародного співтовариства; собівартість виробництва молока зростає через різні фактори; ціни на молоко зростають відповідно до глобальних тенденцій, купівельна спроможність українців знизилась через економічну кризу, спричинену російською агресією, тому виробники молочної продукції повинні враховувати скорочення попиту при плануванні своєї діяльності; молочні підприємства зосереджуються на створенні додаткової вартості та переробці своєї продукції, модернізація виробничих потужностей та перехід на міжнародні молочні стандарти допоможуть українським виробникам швидше інтегруватися на міжнародних ринках. Встановлено, що складні завдання змушують виробників та інших учасників ринку збільшувати витрати на маркетинг і рекламу, що призводить до підвищення вартості продукції та зниження конкурентоспроможності. Виникають проблеми у сфері збуту товарів та маркетингової комунікації в цілому. Побудована кореляційно-регресійна модель для діагностування та прогнозування тенденцій розвитку ринку надає можливості оцінити влив на приріст обсягу реалізованої молочної продукції таких маркетингових показників як: витрати на рекламну компанію (реклама в: ЗМІ, зовнішня і внутрішня, поліграфічна; промоакційні заходи; витрати на SMM рекламу; виставкову діяльність та інше); стимулювання збуту (стимулювання споживачів, торгівельних посередників, власного торговельного персоналу та інше) та доля ринку. Результати моделювання засвідчили, що динаміка приросту обсягів реалізованої молочної продукції на ринку України за 2011–2021 рік має хвилеподібний характер, та в цілому спостерігається загальна позитивна тенденція. Оскільки умови на ринку постійно змінюються побудована регресійна модель надає можливості діагностувати ситуацію на ринку та оцінювати перспективи його подальшого розвитку.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Біографії авторів

Катерина Олексіївна Шіковець, Київський національний університет технологій та дизайну, Україна

кандидат економічних наук, доцент, доцент кафедри маркетингу та комунікаційного дизайну

Галина Миколаївна Квіта, Київський національний університет технологій та дизайну, Україна

кандидат економічних наук, доцент, доцент кафедри маркетингу та комунікаційного дизайну

Світлана Вікторівна Бебко, Київський національний університет технологій та дизайну, Україна

доктор економічних наук, доцент, доцент кафедри смарт-економіки

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-07-13

Як цитувати

Шіковець, К. О., Квіта, Г. М., & Бебко, С. В. (2023). ЗАСТОСУВАННЯ ЕКОНОМЕТРІЧНИХ МОДЕЛЕЙ В МАРКЕТИНГОВИХ ДОСЛІДЖЕННЯХ. Журнал стратегічних економічних досліджень, (1), 100–111. https://doi.org/10.30857/2786-5398.2023.1.11

Номер

Розділ

СУЧАСНІ ТЕНДЕНЦІЇ ТА ПРОБЛЕМИ УПРАВЛІННЯ