ВЗАЄМОВПЛИВ КУЛЬТУРИ ТА ОРГАНІЗАЦІЙНОГО ДИЗАЙНУ В ПРОЦЕСІ АКТИВІЗАЦІЇ ІННОВАЦІЙНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ КОРПОРАЦІЙ

Автор(и)

  • Тетяна Олександрівна Соболєва Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, Україна
  • Анастасія Олексіївна Гончар Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, Україна

DOI:

https://doi.org/10.30857/2786-5398.2023.1.12

Ключові слова:

інноваційна культура, підприємницька субкультура, організаційний дизайн, підприємництво, інновації, корпорація, інноваційна діяльність

Анотація

Стаття присвячена розгляду шляхів активізації інноваційної діяльності корпорацій з урахуванням взаємовпливу процесів формування інноваційної культури та створення адаптивного до вимог реалізації інноваційних цілей організаційного дизайну. Мета дослідження полягає у визначенні напрямів та особливостей взаємовпливу інноваційної культури та організаційного дизайну в корпораціях в процесі посилення інноваційної активності. Розбудова організаційного дизайну та формування інноваційної культури є взаємопов’язаними, оскільки сприятливі для інноваційної діяльності організаційні умови є факторами утвердження та закріплення корпоративних інноваційних цінностей, а усвідомлені персоналом інноваційні цінності впливають на ефективність організаційного дизайну корпорації. Але кожен із цих напрямків потребує цілеспрямованих зусиль для їх реалізації, тому вимагає окремих специфічних дій щодо формування, посилення та адаптації до завдань реалізації інноваційних цілей та стратегії. Водночас ці напрями доповнюють один одного і потребують їх одночасної реалізації. Гнучка та швидка інноваційна реакція на сучасні запити ринку є можливою за умови розробки інноваційних стратегій, розбудови гнучких організаційних структур, створення сприятливих для інновацій середовища та культури, тобто забезпечення підтримки реалізації стратегій відповідним організаційним дизайном. Організаційний дизайн формується у відповідності до завдань реалізації інноваційної діяльності, її цілей та стратегії. Процеси стратегічного планування інноваційної діяльності є залежними від настанов керівництва до впровадження інновацій, організаційної спроможності забезпечити інноваційну активність ресурсами, кваліфікованими кадрами, та злагодженої співпраці всіх елементів організаційної структури. Настанови до інноваційної діяльності формуються через проголошення та візуалізацію інноваційних цінностей, які поступово поширюються в корпорації та стають домінуючими в корпоративній культурі, трансформуючи її в інноваційну культуру. Організаційна підтримка реалізується через налагодження комунікаційних каналів, співпрацю між відділами, в тому числі шляхом створення тимчасових робочих груп, важливими є впровадження програм навчання та ротації персоналу. Важливим напрямом адаптації оргдизайну до здійснення інноваційної діяльності є створення ефективної комплексної системи мотивації, яка сприяє поведінці співробітників як самостійних, відповідальних та ініціативних особистостей.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Біографії авторів

Тетяна Олександрівна Соболєва, Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, Україна

кандидат економічних наук, доцент, доцент кафедри менеджменту

Анастасія Олексіївна Гончар, Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, Україна

здобувачка кафедри менеджменту

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-07-13

Як цитувати

Соболєва, Т. О., & Гончар, А. О. (2023). ВЗАЄМОВПЛИВ КУЛЬТУРИ ТА ОРГАНІЗАЦІЙНОГО ДИЗАЙНУ В ПРОЦЕСІ АКТИВІЗАЦІЇ ІННОВАЦІЙНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ КОРПОРАЦІЙ. Журнал стратегічних економічних досліджень, (1), 112–118. https://doi.org/10.30857/2786-5398.2023.1.12

Номер

Розділ

ІННОВАЦІЙНО-ІНВЕСТИЦІЙНА ПОЛІТИКА