МОДЕЛЮВАННЯ ЗВ'ЯЗКУ МІЖ ПОПИТОМ НА ОСВІТНІ ПОСЛУГИ ТА РЕЙТИНГОМ ЗВО У WEBOMETRICS RANKING OF WORLD UNIVERSITIES

Автор(и)

  • Олексій С. Тарасенко Київський національний університет технологій та дизайну, Україна

DOI:

https://doi.org/10.30857/2786-5398.2024.1.1

Ключові слова:

рейтинги конкурентоспроможності університетів, Webometrics Ranking of World's Universities, попит на освітні послуги, вступна кампанія

Анотація

Стаття присвячена дослідженню залежності попиту на освітні послуги закладів вищої освіти (ЗВО) з боку абітурієнтів в період вступної кампанії від позицій ЗВО в міжнародному рейтингу Webometrics Ranking of World Universities. Усвідомлюючи вимоги до освіти в умовах глобальних викликів та військової агресії з боку російської федерації, завдання у сфері підготовки нової генерації фахівців, здатних забезпечити відновлення України в повоєнному періоді, українські університети стали на шлях реформ, орієнтованих на надання освітніх послуг європейського рівня відповідно до сучасних потреб економіки і суспільства. В той же час, українські ЗВО опинилися перед новими загрозами – втрати науково-педагогічних працівників, студентів та потенційних абітурієнтів внаслідок посилення міграційних процесів у більш безпечні регіони та країни. За таких умов збереження потенціалу української системи вищої освіти залежить від здатності як на рівні керівництва ЗВО, так і на рівні управління системою вищої освіти загалом здійснити необхідні перетворення в короткостроковій і довгостроковій перспективі для досягнення належного рівня конкурентоспроможності як на вітчизняному, так і світовому ринку освітніх послуг. З огляду на це визначено, що рейтинги конкурентоспроможності, які є відображенням ефективності освітньої та наукової діяльності університетів, водночас, слугують орієнтиром для абітурієнтів при виборі професії і ЗВО для її здобуття. Методи дослідження, які знайшли застосування в даній праці: системний підхід, узагальнення, аналіз, синтез, кореляційно-регресійний аналіз, моделювання. Представлено результати аналізу рейтингових позицій українських університетів в QS, ТОП-200 Україна, рейтингу за версією британської агенції «Times Higher Education», Webometrics Ranking of World's Universities, Scopus. З використанням кореляційно-регресійного аналізу та комп’ютерної програми IBM SPSS Statistics було виявлено наявність щільного зв’язку між кількістю заяв, поданих до ЗВО, і рейтинговими позиціями досліджуваних університетів у Webometrics Ranking of World Universities. Встановлено, що варіація кількості заяв абітурієнтів більш, ніж на 50 % залежить від варіації їх позицій в рейтингу Webometrics Ranking of World's Universities для вибірки за даними 2018 року і 2023 років. На основі аналізу переваг і недоліків даного рейтингу зроблено висновки про можливості використання побудованої аналітичної моделі зв’язку.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Біографія автора

Олексій С. Тарасенко, Київський національний університет технологій та дизайну, Україна

кандидат економічних наук, докторант кафедри смарт-економіки

https://orcid.org/0000-0003-3024-1385

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-06-23

Як цитувати

Тарасенко, О. С. (2024). МОДЕЛЮВАННЯ ЗВ’ЯЗКУ МІЖ ПОПИТОМ НА ОСВІТНІ ПОСЛУГИ ТА РЕЙТИНГОМ ЗВО У WEBOMETRICS RANKING OF WORLD UNIVERSITIES. Журнал стратегічних економічних досліджень, (1), 8–20. https://doi.org/10.30857/2786-5398.2024.1.1

Номер

Розділ

МОДЕРНІЗАЦІЯ ОСВІТИ