МОДЕЛЮВАННЯ ЗВ'ЯЗКУ МІЖ ПОПИТОМ НА ОСВІТНІ ПОСЛУГИ ТА РЕЙТИНГОМ ЗВО У WEBOMETRICS RANKING OF WORLD UNIVERSITIES
DOI:
https://doi.org/10.30857/2786-5398.2024.1.1Ключові слова:
рейтинги конкурентоспроможності університетів, Webometrics Ranking of World's Universities, попит на освітні послуги, вступна кампаніяАнотація
Стаття присвячена дослідженню залежності попиту на освітні послуги закладів вищої освіти (ЗВО) з боку абітурієнтів в період вступної кампанії від позицій ЗВО в міжнародному рейтингу Webometrics Ranking of World Universities. Усвідомлюючи вимоги до освіти в умовах глобальних викликів та військової агресії з боку російської федерації, завдання у сфері підготовки нової генерації фахівців, здатних забезпечити відновлення України в повоєнному періоді, українські університети стали на шлях реформ, орієнтованих на надання освітніх послуг європейського рівня відповідно до сучасних потреб економіки і суспільства. В той же час, українські ЗВО опинилися перед новими загрозами – втрати науково-педагогічних працівників, студентів та потенційних абітурієнтів внаслідок посилення міграційних процесів у більш безпечні регіони та країни. За таких умов збереження потенціалу української системи вищої освіти залежить від здатності як на рівні керівництва ЗВО, так і на рівні управління системою вищої освіти загалом здійснити необхідні перетворення в короткостроковій і довгостроковій перспективі для досягнення належного рівня конкурентоспроможності як на вітчизняному, так і світовому ринку освітніх послуг. З огляду на це визначено, що рейтинги конкурентоспроможності, які є відображенням ефективності освітньої та наукової діяльності університетів, водночас, слугують орієнтиром для абітурієнтів при виборі професії і ЗВО для її здобуття. Методи дослідження, які знайшли застосування в даній праці: системний підхід, узагальнення, аналіз, синтез, кореляційно-регресійний аналіз, моделювання. Представлено результати аналізу рейтингових позицій українських університетів в QS, ТОП-200 Україна, рейтингу за версією британської агенції «Times Higher Education», Webometrics Ranking of World's Universities, Scopus. З використанням кореляційно-регресійного аналізу та комп’ютерної програми IBM SPSS Statistics було виявлено наявність щільного зв’язку між кількістю заяв, поданих до ЗВО, і рейтинговими позиціями досліджуваних університетів у Webometrics Ranking of World Universities. Встановлено, що варіація кількості заяв абітурієнтів більш, ніж на 50 % залежить від варіації їх позицій в рейтингу Webometrics Ranking of World's Universities для вибірки за даними 2018 року і 2023 років. На основі аналізу переваг і недоліків даного рейтингу зроблено висновки про можливості використання побудованої аналітичної моделі зв’язку.
Завантаження
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.