ТЕОРЕТИЧНІ ОСНОВИ ФОРМУВАННЯ ІННОВАЦІЙНИХ СТРАТЕГІЇ СТРАХОВИХ КОМПАНІЙ УКРАЇНИ ТА ОСОБЛИВОСТІ ЇХ РОЗВИТКУ В УМОВАХ ВОЄННОГО СТАНУ

Автор(и)

  • Олександр Костянтинович Покальчук Київський національний університет технологій та дизайну, Україна
  • Поліна Володимирівна Пузирьова Київський національний університет технологій та дизайну, Україна

DOI:

https://doi.org/10.30857/2786-5398.2024.4.9

Ключові слова:

інноваційні стратегії, страхові компанії, воєнний стан, розвиток, стратегії, інновації, ефективність, чинники, страхування, адаптація, концепція

Анотація

В статті досліджено теоретичні основи формування інноваційних стратегії страхових компаній України та проаналізовано особливості їх розвитку в умовах воєнного стану. Встановлено, що інноваційна стратегія страхових компаній передбачає впровадження нових технологій, продуктів, процесів та моделей управління, які дозволять адаптуватися до швидкоплинних умов зовнішнього середовища. Визначено теоретичну база інноваційних стратегій страхових компаній, які базуються на таких концепціях: теорія інноваційних змін; концепція стратегічного управління; теорія управління ризиками; концепція цифровізації. Досліджено особливості розвитку інноваційних стратегій страхових компаній України в умовах війни, серед яких основне місце посіли: фокус на управлінні ризиками військового характеру; швидка адаптація до зміни економічного та правового середовища; впровадження цифрових рішень; імплементація міжнародного досвіду. Проаналізовано основні чинники впливу на формування інноваційних стратегій страхових компаній і визначено пріоритетні з них: технологічний розвиток; фінансові ресурси; регуляторне середовище. Визначено основні напрями інноваційного розвитку страхових компаній в умовах воєнного стану, а саме: розробка нових страхових продуктів; автоматизація та цифровізація; розвиток партнерства та співпраця з іншими фінансовими інститутами; сталий розвиток та соціальна відповідальність. Запропоновано покрокові етапи побудови інноваційної стратегії для страхових компаній України в умовах воєнного часу: Етап 1. Аналіз середовища та оцінка ризиків. Етап 2. Визначення стратегічних цілей. Етап 3. Розробка інноваційних рішень. Етап 4. Впровадження та моніторинг. Етап 5. Оцінка ефективності та коригування. В результаті було запропоновано наступні стратегії розвитку страхових компаній: адаптація до нових ризиків - передбачає, що інноваційні стратегії мають бути спрямовані на створення нових методів оцінки та управління ризиками в умовах війни, що може включати використання альтернативних джерел даних для прогнозування ризиків, розвиток систем онлайн-страхування та цифрових платформ для управління претензіями; партнерства та колаборації – передбачає формування стратегічних партнерств з іншими компаніями, зокрема фінансовими установами, IT-компаніями та державними органами, що дозволяє об’єднати ресурси та розробити спільні рішення для мінімізації ризиків та забезпечення безперервності діяльності; інноваційні бізнес-моделі – передбачає трансформацію бізнес-моделі страхових компаній, що може включати перехід на гнучкіші моделі страхування, такі як usage-based insurance (страхування, засноване на фактичному використанні), або впровадження платіжних моделей з використанням криптовалют.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Біографії авторів

Олександр Костянтинович Покальчук, Київський національний університет технологій та дизайну, Україна

аспірант кафедри смарт-економіки

Поліна Володимирівна Пузирьова, Київський національний університет технологій та дизайну, Україна

доктор економічних наук, професор, доунт кафедри смарт-економіки

http://orcid.org/0000-0003-0839-8730

Scopus Author ID: 36070051700

Researcher ID: ААЕ-9967-2019

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-12-17

Як цитувати

Покальчук, О. К., & Пузирьова, П. В. (2024). ТЕОРЕТИЧНІ ОСНОВИ ФОРМУВАННЯ ІННОВАЦІЙНИХ СТРАТЕГІЇ СТРАХОВИХ КОМПАНІЙ УКРАЇНИ ТА ОСОБЛИВОСТІ ЇХ РОЗВИТКУ В УМОВАХ ВОЄННОГО СТАНУ. Журнал стратегічних економічних досліджень, (4), 100–110. https://doi.org/10.30857/2786-5398.2024.4.9

Номер

Розділ

СУЧАСНІ ТЕНДЕНЦІЇ ТА ПРОБЛЕМИ УПРАВЛІННЯ

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають