АПСАЙКЛІНГ ТА МІНІМАЛІЗМ ЯК МОДНІ ТРЕНДИ ПОМІРНОГО СПОЖИВАННЯ ПРОДУКТІВ МОДИ

Автор(и)

  • О. Д. Герасименко Київський національний університет технологій та дизайну
  • Н. В. Чупріна Київський національний університет технологій та дизайну
  • І. В. Давиденко Київський національний університет технологій та дизайну
  • І. М. Чуботіна Київський національний університет технологій та дизайну
  • В. К. Хоменко Київський національний університет технологій та дизайну
  • М. А. Кудревський Київський національний університет технологій та дизайну

DOI:

https://doi.org/10.30857/2617-0272.2023.3.9

Ключові слова:

продукт моди, дизайн одягу, швидка мода, повільна мода, стійка мода, мас-маркет, апсайкл-дизайн, проєктні практики, стилістика мінімалізм, модний одяг, модний тренд, ресайклінг, індустрія моди, дизайн-діяльність

Анотація

Метою дослідження є визначення основних проєктних практик становлення та реалізації концепції помірного споживання продуктів індустрії моди та екологічно орієнтованих методів створення модних продуктів у сегменті мас-маркету. Методологія дослідження базується на впровадженні комплексного підходу до визначення критеріїв поширення концепції помірного споживання в сучасній моді. Для характеристики основних принципів швидкої, повільної та стійкої моди здійснено порівняльний аналіз чинників функціонування визначених концепцій на сучасному ринку модного одягу. В роботі з джерелами первинної інформації (дизайнерські рішення моделей одягу провідних брендів модного одягу, варіанти застосування засобів композиційно-конструкторських рішень та декоративного оздоблення продуктів моди, характеристика функціональних властивостей продуктів моди різного асортименту та призначення) застосовано предметно-аналітичний, композиційний та стилістичний методи дослідження. В контексті здійснення структурованого аналізу проєктних практик помірного споживання застосовано компаративний метод аналізу літературної та візуальної інформації, що спирається на документальні джерела, модну фотографію та ілюстрацію (матеріали офіційних веб-сайтів, каталогів, показів моделей одягу дизайнерських брендів за темою дослідження). В роботі охарактеризовано відмінні риси концепції швидкої та повільної моди, помірного споживання продуктів моди. Наведено порівняльний аналіз формування цих концепцій у системі споживання продуктів моди. Сформульовано основні положення та напрями дизайн-діяльності для реалізації концепції повільної моди. Визначено принципи стійкої моди, що спонукають до становлення культури створення та споживання продуктів моди, зокрема модного одягу. Здійснено систематизацію підходів до впровадження принципів сталої моди в дизайн-діяльності в індустрії моди. Охарактеризовано стилістику мінімалізму як основу створення продуктів моди, що відповідають принципам концепції помірного споживання та довготривалої експлуатації модного одягу в сегменті мас-маркету. Сформульовано базові критерії впливу мінімалістичного підходу до створення продуктів моди на виробництво та споживання модного одягу. Визначено аспекти сталого розвитку дизайн-діяльності на основі впровадження мінімілістичного підходу до створення модного одягу. Охарактеризовано явище апсайклінгу та його значення для створення унікальних продуктів моди. Сформовано базові критерії виробництва продуктів моди засобами апсайклінгу. Охарактеризовано апсайклінг як метод проєктування та здійснення дизайн-діяльності. Наукова новизна результатів визначається обгрунтуванням засобів мінімалізму та апсайклінгу не лише як методами створення актуальних продуктів моди, а як проєктними підходами до поширення концепції помірного споживання та сталої моди у сучасній дизайн-діяльності. В роботі здійснено порівняльний аналіз основних принципів функціонування швидкої, повільної та стійкої моди як концепції помірного споживання продуктів моди в сегменті мас-маркету сучасної індустрії моди. Обґрунтовано, що мінімалістичний підхід до розробки та споживання модного одягу удосконалює культуру сталого розвитку ринку модного одягу. Практичне значення роботи полягає в визначенні основних засобів апсайкл-дизайну як методу створення унікальних продуктів моди та розробки моделей одягу різного призначення з підвищеними функціональними властивостями чи елементами трансформації. Обґрунтовано, що екологічно орієнтовані методи створення актуальних моделей одягу сприяють розробці актуальних проєктних образів та спонукають споживачів до впровадження помірного споживання продуктів моди у сегментів мас-маркету. Визначено, що найбільш доцільним для проєктування моделей одягу в цьому сегменті ринку можна вважати комбінування розмаїтих варіантів пропорційних та конструктивних рішень.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-11-11

Як цитувати

Герасименко, О. Д., Чупріна, Н. В. ., Давиденко, І. В., Чуботіна, І. М., Хоменко, В. К., & Кудревський, М. А. (2023). АПСАЙКЛІНГ ТА МІНІМАЛІЗМ ЯК МОДНІ ТРЕНДИ ПОМІРНОГО СПОЖИВАННЯ ПРОДУКТІВ МОДИ. Art and Design, (3), 101–120. https://doi.org/10.30857/2617-0272.2023.3.9

Номер

Розділ

Articles

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають

<< < 1 2