ОСОБЛИВОСТІ КОЛІРНИХ РІШЕНЬ ЛОГОТИПІВ УКРАЇНСЬКИХ ІНТЕРНЕТ-МАГАЗИНІВ
DOI:
https://doi.org/10.30857/2617-0272.2023.4.5Ключові слова:
товарні категорії, підприємство e-commercе, схема кольорів, колір, дизайнАнотація
Мета: виокремити, проаналізувати та систематизувати логотипи українських інтернет-магазинів різних товарних категорій для виявлення характерних особливостей їх колірних рішень.
Методологія. Методологічною основою дослідження стали комплексний підхід, методи аналітичного і візуально-аналітичного аналізу об’єктів дослідження, систематизація інформації про різновиди колірних рішень логотипів відомих українських інтернет-магазинів 24 товарних категорій. Вибір підприємств e-commerce було здійснено за допомогою пошукових систем відповідно рейтингів.
Результати. Проведено аналіз наукової та практичної літератури стосовно означеної тематики. Систематизовано інформацію про психологічний і асоціативний вплив кольорів на споживачів. На основі аналізу колірних рішень 720 логотипів українських інтернет-магазинів виокремлено та описано їх типові варіанти відповідно різних товарних категорій. Виявлено чіткий взаємозв’язок між колірним рішенням логотипа інтернет-магазина та категорією товарів, що продаються. Визначено та описано типові колірні рішення одноколірних логотипів, схеми поєднання кольорів у двоколірних, триколірних і багатоколірних логотипах лінгвістичного і змішаного типів інтернет-магазинів різних товарних категорій. Виокремлено товарні категорії, логотипи інтернет-магазинів яких мають подібні колірні рішення з наступним об’єднанням їх в групи.
Наукова новизна. Систематизовано інформацію про колірні рішення логотипів інтернет-магазинів. Визначено типові кольори та колірні поєднання для логотипів брендів електронної комерції різних товарних категорій. Визначено принципи поєднання кольорів в логотипах інтернет-магазинів різних товарних категорій.
Практична значущість. Отримані результати доцільно використовувати при розробці логотипів нових підприємств e-commerce і при редизайні існуючих. Результати дослідження можуть бути використані при подальших наукових дослідженнях з дизайну фірмового стилю сайтів підприємств e-commercе.