МУРАЛИ ЯК ЗАСІБ СОЦІАЛЬНИХ КОМУНІКАЦІЙ. ПОРІВНЯННЯ СВІТОВОГО ДОСВІДУ

Автор(и)

  • О. В. Колісник Київський національний університет технологій та дизайну
  • Н. С. Пономарьова Київський національний університет технологій та дизайну

DOI:

https://doi.org/10.30857/2617-0272.2019.2.6

Ключові слова:

мурал, муралізм, стріт-арт, наратив, соціокультурні реалії, комунікація, місто

Анотація

 

Дослідження явища муралу як сучасного виду мистецтва й засобу соціальних комунікацій, аналіз світового досвіду у цій сфері комунікативних інтеракцій. Методика дослідження включає в себе мистецтвознавчий історико-культурологічний, компаративістський методи, а також метод соціального аналізу, які спрямовані на виявлення особливостей контекстів муралізму, що зумовлені соціальними, культурними, національними, економічними й політичними особливостями  різних країн світу. У  статті  визначено  поняття,  специфіку  муралу  як  виду  сучасного комунікативного  мистецтва.  Розглянуто  історію  його  виникнення  та  походження.  Проведено компаративістський  аналіз  муралу  й  мистецтва  графіті,  окреслено  їх  відмінні  та  спільні  риси, функції у суспільній взаємодії. Визначено головне призначення муралів у містах, зокрема, візуалізація нагальних  суспільних  проблем,  завдань,  аспектів  повсякдення,  що  спрямовано  на  актуалізацію соціальної  активності,  підвищення  потенціалу  громадянського  усвідомлення,  відповідальності серед представників соціальної більшості, проте, внаслідок можливих масштабів масового впливу агітаційного  характеру  потребує  затверджень  дизайнерів,  архітекторів,  соціологів  тощо. Досліджено мистецтво муралу різних культур світу, тематик їх соціокультурних наративів.  Наукова  новизна.  Проведено  аналіз  існуючого  світового  досвіду  муралізму,  його соціокультурного  значення,  визначено,  що  мурали  є  не  тільки  видом  мистецтва,  а  й  вагомими наративами інформаційного суспільства, засобом комунікації між митцем, чи замовником проекту, та  цільовою  аудиторією,  ефективним  інструментом  створення  соціального  діалогу,  смаків  та уподобань. Практична значущість. Отримані результати зумовлюють можливості більш глибокого розуміння феномену муралів як з мистецької позиції технік, образів, колористики сучасного стріт-
арту, так й як яскравий інтерактивний наратив постмодерного соціуму, в якому інформація та комунікація посідають провідні позиції.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-09-24

Як цитувати

Колісник, О. В., & Пономарьова, Н. С. (2019). МУРАЛИ ЯК ЗАСІБ СОЦІАЛЬНИХ КОМУНІКАЦІЙ. ПОРІВНЯННЯ СВІТОВОГО ДОСВІДУ. Art and Design, (2), 62–72. https://doi.org/10.30857/2617-0272.2019.2.6

Номер

Розділ

Articles

Схожі статті

Ви також можете розпочати розширений пошук схожих статей для цієї статті.