ХУДОЖНЬО-ГРАФІЧНЕ ОФОРМЛЕННЯ РЕКЛАМНИХ ПОВІДОМЛЕНЬ КІНЦЯ ХІХ – ПОЧАТКУ ХХ СТ. (ЗА МАТЕРІАЛАМИ КИЇВСЬКИХ КАЛЕНДАРІВ)

Автор(и)

  • T. F. Krotova Київський національний університет технологій та дизайну
  • A. M. Osadcha Київський національний університет технологій та дизайну
  • T. V. Struminska Київський національний університет технологій та дизайну
  • I. M. Ryabinova Київський національний університет технологій та дизайну

DOI:

https://doi.org/10.30857/2617-0272.2021.2.4

Ключові слова:

рекламні повідомлення, періодичні видання, художньо-графічне оформлення, композиція, шрифт, зображення

Анотація

Мета: дослідити засоби художньо-графічного оформлення рекламних повідомлень у періодичних виданнях кінця ХІХ – початку ХХ століття. Методика. В проведенні дослідження використано історичний, аналітичний, іконографічний методи; під час аналізу зразків рекламних повідомлень викорис­тано методи формального, образно-стилістичного та порівняльного аналізу. Результати. У роботі викладено аналіз рекламних повідомлень періодичних видань «Київський календар» 1989 р. та «Київський Земський календар і довідкова книжка на 1911 р.» з точки зору художньо-графічних засобів (композиція, шрифти, стильові особливості шрифтів, зображення, характер зображень, графічні декоративні елементи) та з точки зору засобів впливу на мотивацію споживача. З’ясовано, що рекламодавці застосовували розмаїття шрифтів, виділяючи назви фірм і установ, створюючи повідомлення виключно з текстовою інформацію, а також тексти поєднували із зображенням для надання потенційному покупцю асоціативного уявлення про товар. Логотипів та товарних знаків у зазначений період в опублікованих повідомленнях майже не спостерігається, компанії подавали інформацію з назвою товару, прізвищем власника та адресою. Наукова новизна. Проаналізовано можливості друкованої реклами у період кінця XIX – на початку XX ст., виявлено засоби художньо-графічного оформлення рекламних повідомлень та засоби впливу на мотивацію потенційних споживачів. Практична значимість. Виявлені особливості художньо-графічного оформлення рекламних повідомлень у періодичних виданнях кінця XIX – на початку XX ст. за матеріалами Київських календарів надають уявлення про підходи і можливості художників і типографських установ у створенні рекламних форм для просування товарів і послуг на ринку; проаналізовані зразки реклами знайомлять з розмаїттям, найменуваннями та характеристиками товарів і послуг аналізованого періоду.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-08-11

Як цитувати

Krotova, T. F., Osadcha, A. M., Struminska, T. V., & Ryabinova, I. M. (2021). ХУДОЖНЬО-ГРАФІЧНЕ ОФОРМЛЕННЯ РЕКЛАМНИХ ПОВІДОМЛЕНЬ КІНЦЯ ХІХ – ПОЧАТКУ ХХ СТ. (ЗА МАТЕРІАЛАМИ КИЇВСЬКИХ КАЛЕНДАРІВ). Art and Design, (2), 41–51. https://doi.org/10.30857/2617-0272.2021.2.4

Номер

Розділ

Articles

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають