ГРАФІЧНІ ОСОБЛИВОСТІ РЕКЛАМНИХ ПЛАКАТІВ УКРАЇНСЬКОЇ НАРОДНОЇ ТА ЕСТРАДНОЇ МУЗИКИ ДРУГОЇ ПОЛОВИНИ XX СТОЛІТТЯ

Автор(и)

  • N. V. Chuprina Київський національний університет технологій та дизайну
  • D. O. Malysh Київський національний університет технологій та дизайну
  • Ye. O. Golovchanska Київський національний університет технологій та дизайну
  • D. O. Gerasymenko Київський національний університет технологій та дизайну
  • O. Yu. Mykhajluk Київський національний університет технологій та дизайну

DOI:

https://doi.org/10.30857/2617-0272.2021.3.10

Ключові слова:

український естрадний плакат, візуальна мова, образно-проєктні рішення, стилістика, гельветика, типографічність, графічний дизайн, радянський плакат

Анотація

Метою  даної  роботи  є  виявлення характерних особливостей візуальної мови плакатів української народної та естрадної музики,  пошук  актуальних  графічних рішень  для  подальшого  використання  в
сучасному дизайні. Методологія.  Методом  дослідження  є спостереження  та  порівняння  об’єктів дизайну.  Основою  дослідження  стали плакати  музичних  подій  і  колективів народної  та  естрадної  музики  України,
розроблені  в  різних  стильових,  образно-проєктних  варіантах.  Хронологічні  межі дослідження  зумовлюються  періодом плакатного  мистецтва  радянської  України другої  половини  XX  ст.  і  пострадянським періодом XX ст. (1960 – 1999рр.). Результати.  Особливості  розвитку візуальної  складової  рекламних  музичних
плакатів другої половини XX століття було поділено  на  кілька  різних  тенденцій  в означені  часові  рамки.  Проведено  аналіз
композиції,  колористики,  сюжету, декоративних елементів і шрифтів плакатів народної та естрадної музики радянської і пострадянської України з метою виявлення актуальних та застарілих графічних рішень.
Наукова  новизна.  Здійснено  аналіз стилістичних  особливостей  рекламних плакатів  фольклорного  і  естрадного напрямів  в  Україні  радянських  часів  за певними ознаками, елементами візуальних
символів  та  графічними  складовими. Виявлено  актуальні  й  застарілі  образно-проєктні рішення у дизайні плакатів другої половини XX століття.
Практична  значущість.  Запропоноване дослідження  та  висновки,  викладені  в статті, можуть бути використані в наукових
роботах,  пов'язаних  з  подальшим вивченням  елементів  дизайну  плакатів України;  в  навчальному  процесі  щодо вивчення тематики дослідження.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-12-13

Як цитувати

Chuprina, N. V., Malysh, D. O., Golovchanska, Y. O., Gerasymenko, D. O., & Mykhajluk, O. Y. (2021). ГРАФІЧНІ ОСОБЛИВОСТІ РЕКЛАМНИХ ПЛАКАТІВ УКРАЇНСЬКОЇ НАРОДНОЇ ТА ЕСТРАДНОЇ МУЗИКИ ДРУГОЇ ПОЛОВИНИ XX СТОЛІТТЯ. Art and Design, (3), 105–113. https://doi.org/10.30857/2617-0272.2021.3.10

Номер

Розділ

Articles

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають