КРИТЕРІЇ ВИБОРУ НОВИХ ГЕОГРАФІЧНИХ РИНКІВ

Автор(и)

  • Сергій О. Солнцев Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського», Україна
  • Олена С. Чернишова Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського», Україна

DOI:

https://doi.org/10.30857/2786-5398.2024.1.5

Ключові слова:

географічна експансія, приватні медичні послуги, стратегії маркетингу для медичних закладів, стратегії виходу на ринок, конкурентоспроможність медичних центрів

Анотація

Подана стаття присвячена відбору критеріїв вибору нових географічних ринків. В статті проаналізовано різноманітні алгоритми вибору ринків для географічної експансії, що були представлені у наукових роботах різних авторів. Однак, з огляду на специфіку галузі надання медичних послуг, а саме їх обмеженість у транспортуванні, необхідність присутності споживача та його готовності до послуги, вимагання значних ресурсів, таких як людський, матеріальний та технічний потенціал, залежність від професіоналізму та досвіду медичного персоналу, а також від доступу до сучасного обладнання та новітніх технологій, була обґрунтована необхідність розробки алгоритму, який враховує усі аспекти цієї сфери. Тому було розроблено шести-етапну схему відбору регіонів для географічної експансії на ринку медичних послуг. Зазначені етапи включають аналіз внутрішнього потенціалу компанії, визначення критеріїв вибору перспективних ринків, дослідження середовища регіону на макрорівні, дослідження середовища регіону на мікрорівні, аналіз економічної доцільності та пріоритезація ринків. Застосування цієї схеми дозволило вивчити та проаналізувати західні області України (Чернівецьку, Івано-Франківську, Тернопільську, Львівську, Волинську, Хмельницьку та Рівненську) з використанням описаної методики, і визначити перспективні регіони для відкриття там нового медичного центру. Для аналізу були відібрані такі критерії як розміри ринку, рівень попиту на медичні послуги, економічний розвиток, платоспроможність населення, насиченість ринку конкурентами, наявність медичного персоналу та стан інфраструктури регіону. Розглянута шести-етапна схема вибору регіонів для географічної експансії на ринку приватних медичних послуг є важливим інструментом для компаній у цій галузі. Вона дозволяє проводити об'єктивний та ефективний аналіз географічних регіонів з урахуванням специфіки медичної сфери. Застосування цієї схеми допомагає підприємствам уникати певних ризиків, пов'язаних з вибором ринків для ринкової експансії, та сприяє обґрунтованому вибору найбільш перспективних регіонів.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Біографії авторів

Сергій О. Солнцев, Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського», Україна

доктор фізико-математичних наук, професор, завідувач кафедри промислового маркетингу

https://orcid.org/0000-0002-8820-3528

Олена С. Чернишова, Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського», Україна

магістрантка, кафедра промислового маркетингу

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-06-23

Як цитувати

Солнцев, С. О., & Чернишова, О. С. (2024). КРИТЕРІЇ ВИБОРУ НОВИХ ГЕОГРАФІЧНИХ РИНКІВ. Журнал стратегічних економічних досліджень, (1), 48–57. https://doi.org/10.30857/2786-5398.2024.1.5

Номер

Розділ

ПРОБЛЕМИ РОЗВИТКУ ЕКОНОМІКИ