ІННОВАЦІЙНІ МОЖЛИВОСТІ ТА РІШЕННЯ РОЗВИТКУ ЄВРООРІЄНТОВАНОГО ТУРИЗМУ В УКРАЇНІ

Автор(и)

  • Oleksandra V. Olshanska Київський національний університет технологій та дизайну, Україна https://orcid.org/0000-0003-1535-7742
  • Mykola O. Khmelevskyi Національний транспортний університет, Київ, Україна
  • Daryna V. Hryhorchuk Київський національний університет технологій та дизайну, Україна

DOI:

https://doi.org/10.30857/2786-5398.2021.2.3

Ключові слова:

інновації, розвиток туристичної галузі, туризм, бекпекінг, іммерсивний туризм

Анотація

У статті здійснено аналіз інноваційних можливостей та рішень у контексті євроорієнтованого розвитку туризму в Україні, що є особливо актуальним, з огляду на значне відставання за економічними показниками галузі туризму України від провідних туристичних країн світу. Зазначено, що індустрія туризму, в тому числі й українського, доволі динамічно адаптується до глобальних викликів, пов’язаних з пандемією, та інших кризових явищ і поступово повертається до свого нормального функціонування, навіть в умовах обмежень. Особливий акцент зроблено на зростаючій ролі інноваційних рішень в активізації процесу пристосування до нових реалій. Підкреслюється, що інноваційне реформування в туризмі сприятиме покращенню як короткострокових, так і довгострокових показників туристського попиту, зростанню кількості туристських підприємств і, відповідно, робочих місць у цьому секторі економіки, а також підвищенню якості та конкурентоспроможності вітчизняного туристичного продукту й збільшенню вкладу галузі туризму у ВВП. Метою цієї статті є визначення інноваційних можливостей та оптимальних рішень для забезпечення євроорієнтованого розвитку туризму в Україні. У ході дослідження використано переважно загальнонаукові методи, зокрема, аналіз та синтез, монографічний метод, а також методи абстрагування і конкретизації, що дозволило вирішити поставлене наукове завдання. Встановлено, що в сучасних економічних умовах євроорієнтований розвиток туристичного сектору може бути забезпечений великим різноманіттям інноваційних рішень, починаючи з кардинальних перетворень у менеджменті та маркетинговій діяльності туроператорів і турагентів та закінчуючи диверсифікацією самого туристського продукту та способами обслуговування споживачів. Доведено, що суттєве значення в євроорієнтованому розвитку вітчизняного туризму мають інноваційні трансформації туристського продукту на рівні окремих регіонів, а саме: нові послуги, нові туристські та екскурсійні маршрути або їх модифікація, в тому числі й з використанням цифрових технологій, а також нові види туризму, серед яких глемпінги, іммерсивний туризм, фітнес-туризм, віртуальний туризм, тревел-журналістика, кінотуризм тощо. Автором відзначено, що одним з актуальних та інноваційних напрямів сучасного туризму є бекпекінг. Визначено, що головним інноваційним рішенням у туристичній галузі може стати розроблення єдиної інформаційної туристської бази країни, доступної та зрозумілої будь-якому користувачеві. Така електронна база може поєднати в собі можливості інтерактивного туристичного путівника та маркетплейсу. За результатами проведеного дослідження встановлено, що для євроорієнтованого розвитку туристичної галузі необхідна виважена інвестиційно-інноваційна політика, яка допоможе підтримати інноваційні проєкти, що розробляються як на рівні держави, так і на рівні регіонів та окремих туристичних районів. У висновку наголошується, що впровадження інноваційних рішень допоможе туристичній галузі стати конкурентоспроможною на світовому ринку.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Біографії авторів

Oleksandra V. Olshanska, Київський національний університет технологій та дизайну, Україна

доктор економічних наук, професор, декан факультету управління та бізнес-дизайну

Mykola O. Khmelevskyi, Національний транспортний університет, Київ, Україна

кандидат економічних наук, професор, професор кафедри економіки

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-12-24

Як цитувати

Olshanska, O. V., Khmelevskyi, M. O., & Hryhorchuk, D. V. (2021). ІННОВАЦІЙНІ МОЖЛИВОСТІ ТА РІШЕННЯ РОЗВИТКУ ЄВРООРІЄНТОВАНОГО ТУРИЗМУ В УКРАЇНІ. Журнал стратегічних економічних досліджень, (2), 31–40. https://doi.org/10.30857/2786-5398.2021.2.3

Номер

Розділ

ПРОБЛЕМИ РОЗВИТКУ ЕКОНОМІКИ