ТИПОЛОГІЯ СИСТЕМ КОДУВАННЯ У ГРАФІЧНОМУ ДИЗАЙНІ
DOI:
https://doi.org/10.30857/2617-0272.2022.1.2Ключові слова:
типологія систем кодування, кодована інформація, системи кодування, типологія коду, кодована інформація, кодАнотація
Мета дослідження – розробити типологію кодованої інформації, а саме для barcode та QR-code, для подальшого застосування у дизайні.
Методологія. Застосовано аналітичний, структурний та комплексний підходи, а також мистецтвознавчі методи у тому числі порівняльний аналіз.
Результати. Здійснено аналіз кодованої інформації, на основі чого розроблено типологію систем кодування для різних видів дизайну. Досліджено функціональне призначення barcode та QR-code. Визначено методи, види, типи та способи кодування інформації. Виявлено, що кодована інформація за допомогою різноманітних доповнень та трансформацій визначає характер сприйняття об’єктів у різних сферах життєдіяльності людини та варіативність їх використання. Окрему увагу приділено сферам використання коду у різних видах дизайну. Представлено аналіз кодованої інформації у різних видах дизайну. Відстежено послідовність розробки художньо-графічного процесу створення коду. Доведено важливість використання кодованої інформації для подальшого формування й вдосконалення дизайн-об’єктів.
Наукова новизна. Вперше розроблено типологію кодованої інформації для різних видів дизайну.
Практичне значення. Описано види та типи кодованої інформації, виділено способи її візуалізації. Результати дослідження можуть бути використані для подальшого вивчення кодованої інформації, а також слугувати теоретичним та практичним матеріалом для підготовки фахівців з дизайну.