ОСОБЛИВОСТІ ДИЗАЙНУ МУЗИЧНИХ АФІШ США ТА ВЕЛИКОЇ БРИТАНІЇ ДРУГОЇ ПОЛОВИНИ ХХ – ПОЧАТКУ ХХІ СТОЛІТТЯ
DOI:
https://doi.org/10.30857/2617-0272.2022.2.6Анотація
Мета: провести аналіз стильових та дизайнерських рішень музичних плакатів США та
Великої Британії другої половини ХХ – початку ХХІ ст., що використовуються при їх створенні;
дослідити специфіку рекламних плакатів музичних заходів, виявити особливості їх дизайну та
розміщення характерних елементів залежно від певного музичного жанру.
Методологія. Використано комплексний підхід до вивчення музичних афіш, що дозволило
встановити особливості їх дизайну та композиційних рішень. Проведений порівняльний аналіз
рекламних плакатів та створено узагальнену характеристику дизайнерських рішень, пов’язаних з
конкретними музичними жанрами. В процесі дослідження були використані історичний та
порівняльний методи наукового аналізу джерел для виявлення основних тенденцій образної
виразності в рекламі.
Результати. Розглянуто особливості музичних афіш на прикладі рекламних афіш
всесвітньовідомих виконавців з США та Великої Британії другої половини ХХ століття та
сьогодення. Проаналізовано композиційні прийоми та засоби, що використовуються для втілення
різноманітних дизайнерських рішень. Визначено специфічні прийоми графічного зображення та
основні елементи, що притаманні плакатам музичної індустрії.
Наукова новизна. Виявлено особливості візуальної мови музичної афіші / плаката другої
половини ХХ століття та сьогодення на основі вивчення постерів музичних виконавців США та
Великої Британії. Розкрито риси класичного плакату, в яких формах він існує та які дизайнерські
засоби та художньо-естетичні елементи характерні для того чи іншого музичного стилю.
Простежено вплив художньо-образних засобів графічного дизайну, фотографії та ілюстрації на
дизайн афіш. Проведено порівняльний аналіз візуальних елементів афіш залежно від їх
музикального жанру.
Практична значимість. Проведено аналіз існуючих візуальних елементів плакатів та
подана їх порівняльна характеристика, що висвітлює актуальні для сьогодення тенденції
створення музичних афіш. Матеріали роботи можуть бути використані в подальшому
дослідженні та класифікації музичних афіш.