КОНЦЕПТУАЛЬНИЙ ДИЗАЙН ЯК МЕТОДОЛОГІЯ ГАРМОНІЙНОГО ФОРМОУТВОРЕННЯ КЛАСИЧНОГО ЧОЛОВІЧОГО ТА ЖІНОЧОГО КОСТЮМА

Автор(и)

  • O. V. Kolosnichenko Kyiv National University of Technologies and Design
  • K. L. Pashkevych Kyiv National University of Technologies and Design
  • N. V. Ostapenko Kyiv National University of Technologies and Design
  • T. F. Krotova Kyiv National University of Technologies and Design
  • M. V. Kolosnichenko Kyiv National University of Technologies and Design

DOI:

https://doi.org/10.30857/2617-0272.2023.2.5

Ключові слова:

еволюція формотворення костюма, художній образ, концептуальний костюм, гармонізація форми , стиль одягу, чоловічий одяг , дизайн одягу

Анотація

Мета: дослідження методів гармонізації форми одягу прет-а-порте шляхом встановлення концептуальної відповідності естетичних властивостей форми та її функціональних особливостей у проектуванні класичного чоловічого та жіночого костюма.

Методологія. Методологія дослідження зумовлена комплексним вивченням предмета, ґрунтується на використанні історико-культурологічного, компаративного, порівняльного методів; використано методи формального, функціонального та семіотичного аналізу. У роботі застосовано мистецтвознавчий і художньо-дизайнерський наукові підходи. Теоретична та методологічна основа дослідження базується на наукових положеннях теорії проектування одягу, а також на наукових працях та методологічних розробках фахівців з історії костюму та дизайну одягу.

Результати. Досліджено методи формоутворення як системи креативних ідей та функціонально-доцільних рішень балансування принципу «функція – естетика» в дизайн-ергономічному проектуванні асортименту перспективних колекцій чоловічого та жіночого одягу з урахуванням пластики тканин. Визначено фактори впливу матеріалу на конструктивно-тектонічні характеристики формоутворення відповідно до функції класичного костюма. Встановлено концептуальну відповідність гармонізації форми, її естетичних властивостей та функціональних особливостей; виявлено особливості засобів композиційної виразності у розвитку гармонійних форм сучасного класичного костюма як виокремленої ціннісної складової дизайну одягу.

Наукова новизна роботи полягає у здійсненні комплексного дослідження сучасного класичного одягу як об’єкта та предмета концептуального дизайну: виявлено художні витоки гармонійного формоутворення концептуальних колекцій; визначено етапи його гармонійного розвитку. Зазначено, що для концептуального костюма ідентифікуючим стає ціннісно-смислове оточення з посиланням на культурні, ментальні, соціальні та інші контексти.

Практична значущість дослідження полягає у створенні наукової бази для розробки гармонійних форм колекцій класичного костюма для побудови конструктивного устрою моделей колекції чоловічого та жіночого асортименту. Практика застосування теоретичних досліджень допоможе у освітньому процесі з підготовки модельєрів-конструкторів та дизайнерів одягу.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-09-04

Як цитувати

Kolosnichenko, . O. V., Pashkevych, . K. L., Ostapenko , N. V., Krotova , T. F., & Kolosnichenko , M. V. (2023). КОНЦЕПТУАЛЬНИЙ ДИЗАЙН ЯК МЕТОДОЛОГІЯ ГАРМОНІЙНОГО ФОРМОУТВОРЕННЯ КЛАСИЧНОГО ЧОЛОВІЧОГО ТА ЖІНОЧОГО КОСТЮМА. Art and Design, (2), 53–60. https://doi.org/10.30857/2617-0272.2023.2.5

Номер

Розділ

Articles

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають

1 2 > >>