ЕСТЕТИКО-ГАРМОНІЙНЕ ФОРМОУТВОРЕННЯ У ПРОЕКТУВАННІ ОДЯГУ СПЕЦІАЛЬНОГО ПРИЗНАЧЕННЯ: ІСТОРИЧНИЙ РОЗВИТОК, ТЕНДЕНЦІЇ
DOI:
https://doi.org/10.30857/2617-0272.2018.3.7Ключові слова:
одяг спеціального призначення, уніформа, художньо-композиційне формоутворення, гармонізація форми, асортиментний рядАнотація
У статті розглянуто сучасний одяг спеціального призначення як багатогранне явище проектної культури, яке потребує глибокого дослідження. Використано компаративний та історичний методи; застосовано аксіологічний підхід для дослідження семантики систем символів в практиці сучасного дизайну. Використано системний підхід для аналізу композиційного формоутворення уніформи як частини культурно-історичного процесу. Виконано аналіз розвитку форм та визначено основні завдання естетико-гармонійного формотворення в дизайн-ергономічному проектуванні одягу спеціального призначення. Наукова новизна полягає у систематизації теоретичних праць щодо закономірностей формоутворення та «мислення формою» у художньому проектуванні одягу. Досліджено засоби організації композиції в художній творчості та дизайні, проблематики їх співвідношення, основних визначень дизайну. Запропоновано біонічний підхід як засіб формування системи «людина – одяг спеціального призначення – навколишнє середовище». В результаті проведення наукових досліджень визначено основні підходи щодо розгляду уніформи як художньо-мистецького об’єкту, якій має історичні витоки, розвиток, поступове удосконалення форм, кольорів, знаків розрізнення. Запропоновано шляхи прогнозованої візуалізації форм у системі символів сучасного дизайну одягу спеціального призначення.