Дизайн шкільного форменого одягу: функціональний та естетичний аспекти
DOI:
https://doi.org/10.30857/2617-0272.2019.1.5Ключові слова:
шкільний формений одяг, дизайн форменого одягу, фірмовий стиль, колір, пропорціїАнотація
Дослідити сучасні завдання дизайн-проектування шкільного форменого одягу, визначити функції та призначення даного асортименту виробів та виявити особливості вподобань сучасних споживачів. Застосовано комплексний підхід, що містить аналіз наукових джерел пов’язаних з питаннями дизайну шкільної форми та дитячого одягу, системно-структурний та морфологічний аналіз об’єкту дослідження. Теоретично опрацьовано та узагальнено основні аспекти, що пов’язані з дизайном шкільного форменого одягу. Виявлено, що шкільний формений одяг повинен розглядатися як «уніформа» та як «елемент корпоративної культури». Визначено важливість соціально-естетичних функцій шкільного форменого одягу в формуванні особистості школяра, навчанні та дисципліні. Виявлено основні складові одягу як «елементу корпоративної культури»: кольорова гама, візуальний символ (загальна геометрія костюму та пропорції), комплектність та символіка. Аналіз результатів опитувань серед школярів та їх батьків показав споживчі вподобання у виборі колірної гами: синій, чорни та сірий. Дослідження пропорцій, що використовувались у розробці асортименту сучасного шкільного форменого одягу на ринку України, визначили загальні принципи пропорціонування в одязі, що застосовуються у дизайн-проектуванні шкільного форменого одягу для дітей молодшої шкільної групи. На основі аналітичних досліджень визначено і систематизовано основні аспекти соціокультурних та технічних складових проектування шкільного форменого одягу. Визначено основні системи пропорціонування, що використовуються у проектування шкільного форменого одягу для дітей молодшої шкільної вікової групи. Отримані результати зумовлюють можливості більш глибокого осмислення складових дизайн-проектування шкільного форменого одягу, що полягає у можливості використання отриманих результатів в подальших наукових дослідженнях дизайну шкільного форменого одягу.