Становлення модного показу як складової модного туру та туристичної атракції, основаної на використанні костюма

Автор(и)

  • М. П. Артеменко Херсонський національний технічний університет

DOI:

https://doi.org/10.30857/2617-0273.2019.1.3

Ключові слова:

костюм, модний показ, дизайн одяг, модний туризм, атракція, рекреація

Анотація

Мета дослідження полягає у виявленні особливостей розвитку модних показів як туристичних атракцій основаних на використанні костюма, а також визначенні їх місця серед складових сучасного модного туру. Дослідження містить історіографічний та системний аналіз публікацій з обраної тематики, періодизацію розвитку модного показу як рекреаційно-туристичного ресурсу в залежності від стадій збільшення масштабу глядацької аудиторії, а також систематизацію складових сучасного модного туру. Проведено аналіз публікацій, в яких розглянуто історію становлення модного показу через призму збільшення туристичного потенціалу. В результаті теоретичне дослідження виявило тісний взаємозв'язок між модною індустрією та туристичною галуззю, який проявляє себе вже на перших етапах розвитку. Підсумок аналізу становлення модного показу як рекреаційно-туристичного ресурсу представлено у вигляді хронологічної схеми, в якій за десятилітніми періодами простежуються принципові відмінності в презентації костюму на подіумі, а також виділено п'ять стадій збільшення масштабу глядацької аудиторії, які опосередковано відображають зростання туристичного та рекреаційного інтересу до даного виду заходів. Крім того, в роботі визначено місце модного показу в систематизованому переліку складових заходів сучасних модних турів, серед яких, крім модних показів, є пропозиції придбання товарів від відомих брендів із спеціальними знижками, відвідування виставок костюму, майстерень та салонів дизайнерів одягу, провідних навчальних закладів в сфері моди тощо. Таким чином, костюм та всі етапи його проектування та презентації є ключовими концептуальними ланками, навколо яких формується цілий ряд модних рекреаційно-туристичних пропозицій. Побудовано хронологію становлення модного показу як рекреаційно-туристичного ресурсу основаного на використанні костюма та визначено етапи його розвитку в залежності від стадій збільшення масштабу глядацької аудиторії. Обґрунтовано провідне місце модного показу серед складових заходів сучасного модного туру. Отримані результати зумовлюють можливості більш глибокого осмислення ролі костюму та способів його презентації на подіумі в сучасному переліку рекреаційно-туристичних заходів, а також можуть бути використані при підготовці фахівців з дизайну, викладанні пов’язаних з проектуванням костюму і історією моди дисциплін та в практичній діяльності дизайнерів, художників з костюму, менеджерів з туризму тощо.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-05-13

Як цитувати

Артеменко, М. П. (2019). Становлення модного показу як складової модного туру та туристичної атракції, основаної на використанні костюма. Art and Design, (1), 33–43. https://doi.org/10.30857/2617-0273.2019.1.3

Номер

Розділ

Articles