Спадщина Василя Єрмилова в культурному контексті незалежної України
DOI:
https://doi.org/10.30857/2617-0272.2020.4.9Ключові слова:
авангард, мистецтво, революція, дизайн, експозиція, Василь ЄрмиловАнотація
Мета роботи – розглянути українські мистецькі проекти і дослідження періоду незалежності, які стосуються спадщини видатного художника і дизайнера Василя Єрмилова, і актуалізувати значення робіт художника для сучасного мистецько-дизайнерського процесу.У роботі застосовано методи систематизації та актуалізації аналітичної інформації, отриманої шляхом вивчення спеціалізованої професійної літератури та сайтів культурних інституцій. Визначені та охарактеризовані основні тенденції роботи зі спадщиною Василя Єрмилова у контексті проблематики українського авангарду. Актуалізовано питання важливості розмежування українського і російського авангарду на міжнародній мистецькій сцені для формування позитивного іміджу України. Проаналізовано ключові проекти, серед яких музейні виставки і виставки сучасного мистецтва, поставлено питання про труднощі роботи зі спадщиною митця у зв'язку з відсутністю знакових робіт в українських колекціях і втратою частини робіт 1920-х років. Систематизовано українські мистецькі проекти і дослідження періоду незалежності, присвячені Василю Єрмилову, які охоплюють різні напрямки сектору культури: мистецтвознавчі розвідки, музейні виставкові проекти, практики сучасного мистецтва. Дослідження показує сучасні тенденції у роботі зі спадщиною українського авангарду, що може бути використано для розробки подальших культурно-мистецьких проектів і створення експозицій.