СИМВОЛІКА ОРНАМЕНТУ НАРОДНОЇ ВИШИВКИ У ГРАФІЧНОМУ ДИЗАЙНІ
DOI:
https://doi.org/10.30857/2617-0272.2018.2.4Ключові слова:
символ-оберег, семантичний ресурс, графічний дизайн, українська народна вишивка, національний орнаментАнотація
Аналіз ролі символу-оберегу як засобу маркування почуття співпричетності до ціннісного простору культури, аналіз ролі специфіки давніх символічних репрезентацій українського орнаменту у графічному дизайні. Застосовано аксіологічний підхід, за допомогою якого стало можливим виявлення ціннісної значимості символу як культуротворчого, смислового явища. Компаративный метод дозволив виявити сутнісні характеристики символу й осмислити роль символічного фактора в соціокультурній пам'яті. Проведено аналіз символіки орнаменту народної вишивки у практиці графічного дизайну, встановлено її характерні риси, як експресивність, переконливість, інформативність, емоційний вплив на підсвідомі реакції людини й як результат можливість трансформації орієнтацій цільової аудиторі через почуття співпричетності до спільного простору культурних цінностей. Досліджено семантичний ресурс використання етносимволіки, національного орнаменту у продукції графічного дизайну та встановлено, що це є потужним фактором формування почуття співпричетності до ціннісного простору рідної культури, яке себе виявляє у представників українського соціуму через позитивно-конструктивні внутрішні стани, мисленнєві та поведінкові реакції, що є наразі актуальним для нашого суспільства. Отримані результати дослідження мають допомогти більш глибокому розумінню специфіки й ролі застосування прадавніх оберегів-символів у графічному дизайні, їх глибинній взаємопов’язаності з різними аспектами людської життєдіяльностіЗавантаження
Дані завантаження ще не доступні.
##submission.downloads##
Опубліковано
2018-06-15
Як цитувати
Колісник, О. В., & Мисак, С. В. (2018). СИМВОЛІКА ОРНАМЕНТУ НАРОДНОЇ ВИШИВКИ У ГРАФІЧНОМУ ДИЗАЙНІ. Art and Design, (2), 35–42. https://doi.org/10.30857/2617-0272.2018.2.4
Номер
Розділ
Articles