ШЛЯХИ ПІДВИЩЕННЯ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ ПІДПРИЄМСТВА В УМОВАХ ГЛОБАЛІЗАЦІЇ

Автор(и)

  • Вадим А. Шухманн Західноукраїнський національний університет, Тернопіль, Україна
  • Валерій О. Счастний Західноукраїнський національний університет, Тернопіль, Україна

DOI:

https://doi.org/10.30857/2786-5398.2023.5.11

Ключові слова:

глобалізація, електронне середовище, конкурентне середовище, конкурентні відносини, конкурентоспроможність

Анотація

У цій статті розглядаються способи, за допомогою яких компанії можуть стати більш конкурентоспроможними в умовах глобалізації. З урахуванням особливостей сучасного ринку особлива увага приділяється елементам, які мають найбільший вплив на підвищення конкурентоспроможності компанії. Визначено фактори, які сприяють розвитку економічних процесів. Метою представленої роботи є визначення характеристик сучасного ринку та методів підвищення конкурентоспроможності бізнесу, який працює на ньому. Методами дослідження є аналіз досліджень і публікацій для визначення основних компонентів розвитку економічних процесів, а також індукція та дедукція для аналізу основних детермінант розвитку підвищення конкурентоспроможності. Національні та міжнародні ринки змінилися. Сучасний ринок має кілька особливостей, найважливішою з яких є те, що він є частиною глобалізації. Конкурентоспроможність у світовій економіці означає здатність займати найвигіднішу позицію в постійно мінливому та швидко змінюваному маркетинговому середовищі, яке формується факторами, які не пов’язані з економікою країни. У сучасному світі найважливішими факторами підвищення конкурентоспроможності є такі елементи, як інновації та трудові ресурси, які відповідають вимогам міжнародного ринку праці; постійне вдосконалення продукції національних виробників, яка реалізується на внутрішньому ринку; і розширення діяльності на міжнародному ринку. Суттєві зміни в структурі міжнародного та національного ринку відзначаються в наш час. Сучасний ринок, із своїми унікальними рисами, найважливішою з яких є активна участь у процесах глобалізації, розкриває перед собою широкі перспективи. У глобальній економічній динаміці конкурентоспроможність стає справжньою майстерністю – здатністю займати стратегічно вигідні позиції в гнучкому маркетинговому оточенні, яке несамовито еволюціонує під впливом чинників, розташованих поза межами національних економічних рамок. У контексті глобалізації на перший план виходять різноманітні фактори, що підсилюють конкурентоспроможність. Зокрема, важливо акцентувати увагу на трудових ресурсах, що відповідають високим стандартам міжнародного ринку праці, інноваціях, адаптації системи якості на підприємстві до міжнародних стандартів. Надзвичайно значущим виявляється безперервне вдосконалення продукції національних виробників, яка успішно реалізується на внутрішньому ринку, а також розширення сфери впливу на міжнародному ринку.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-12-28

Як цитувати

Шухманн, В. А., & Счастний, В. О. (2023). ШЛЯХИ ПІДВИЩЕННЯ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ ПІДПРИЄМСТВА В УМОВАХ ГЛОБАЛІЗАЦІЇ. Журнал стратегічних економічних досліджень, (5), 110–117. https://doi.org/10.30857/2786-5398.2023.5.11

Номер

Розділ

СУЧАСНІ ТЕНДЕНЦІЇ ТА ПРОБЛЕМИ УПРАВЛІННЯ

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають