ОСОБЛИВОСТІ ФОРМУВАННЯ НАСКРІЗНОЇ МАРКЕТИНГОВОЇ СИСТЕМИ ІНТЕРНЕТ-АНАЛІТИКИ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.30857/2415-3206.2022.1.2

Анотація

Вступ і мета дослідження. В сьогоднішній час в період інтенсивного розвитку мережної економіки набуває все більшої актуальності інтернет-маркетинг в бізнесі, зокрема Веб-аналітика бізнесу, яка повинна грунтуватись не на теоретичних показниках, таких, як кількість заявок/дзвінків з сайту, а від важливих для бізнесу: кількості продажів та суми доходу. Зрозуміти, які клієнти справді вигідні для бізнесу, дозволяє наскрізна аналітика. Наскрізна аналітика – це аналіз ефективності рекламних кампаній на основі даних про продаж. При правильному налаштуванні подібна система дозволяє відстежувати всю вирву продажів, починаючи від першого відвідування сайту користувачем і закінчуючи продажем за оформленим ним замовленням (можливо, що й повторне). Наскрізна аналітика дає можливість розрахувати окупність та ефективність маркетингових кампаній, рекламних каналів, окремих оголошень і навіть пошукових фраз, що, у свою чергу, дозволяє більш ефективно розподіляти бюджет, отримуючи при цьому максимальну віддачу від рекламних інвестицій. Вищезазначене окреслює актуальність даного дослідження та відображає мету даної статті як особливості формування наскрізної маркетингової системи інтернет-аналітики.

Методи дослідження. В роботі використані методи емпіричного аналізу, зокрема, мето­дів порівняння, виміру та спостерігання.

Результати. В даному досліджені розглянуто процес оптимізації кожного етапу воронки продажів та збільшення конверсії. Доведено, що на конверсію електронного бізнесу впливають вартість, сезонність, конкуренти тощо, але аналітика впливає лише на рекламний трафік та інтерфейс сайту. В роботі розділено завдання веб-аналітики на дві групи це вирішення конкретної проблеми та наскрізна аналітика. Виділено основні компоненти системи наскрізної маркетингової інтернет-аналітики та доведено, що наскрізна аналітика – це система, що дозволяє проаналізувати ефективність реклами на основі великого пулу даних: джерела реклами, соціально-демографічний портрет користувача, шляхи по сайту тощо у зв'язку з CRM-системою. Наскрізна аналітика дає можливість поглянути на рекламну кампанію загалом, визначити ефективність окремих рекламних джерел та пошукових фраз та, відповідно, оптимізувати всю вирву продажів.

Висновки. Слід зазначити, що базові компоненти наскрізної аналітики, перелік етапів і аналізовані дані будуть змінюватися під конкретні теоретичні чи практичні завдання. Для реалізації практичних завдань, на склад прямий вплив надає не тільки тип компанії та ринок, на якому вона працює, але і її розмір та специфіка маркетингової інформаційно-технологічної архітектури, що склалася. Включаючи структуру відділу маркетингу, інформаційні системи, онлайн-сервіси та джерела трафіку, а також структуру сайтів компанії.

Ключові слова: інтернет-маркетинг; WEB-аналітика; діджиталізація бізнесу; воронка продажів; конверсії.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Біографії авторів

Iван ГРИЩЕНКО, Київський національний університет технологій та дизайну, Україна

D.Sc in Economics, Professor, rector, Scopus Author ID: 36175765200, Researcher ID: R-7440-2016

Дмитро ШКОДА, АТ «УКРСИББАНК», Київ, Україна

Chief specialist in Digital communication channels, Department of Marketing

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-07-13

Номер

Розділ

Articles