ФОРМУВАННЯ ЕЛЕМЕНТІВ КОМПЛЕКСНОЇ ІНФОРМАЦІЙНОЇ УПРАВЛІНСЬКОЇ СИСТЕМИ ІНФОРМАЦІЙНОГО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ РОЗВИТКУ ТУРИСТИЧНИХ ПІДПРИЄМСТВ
DOI:
https://doi.org/10.30857/2415-3206.2022.1.11Анотація
Вступ. Для створення успішного зростання та розвитку туристичного бізнесу, управлінському7 персоналу необхідно мати цілісну картину як про зовнішнє середовище, так і про внутрішній стан підприємства. Сформулювати й надати цілісну релевантну управлінську інформацію покликана інтегрована система менеджменту на основі збалансованої системи показників. Система інтегрованого менеджменту дозволяє відстежувати важливу інформацію як на макрорівні, на мікрорівні, так і всередині досліджуваних підприємств.
Гіпотеза наукового дослідження полягає у обґрунтуванні концептуальної системи інформаційного забезпечення управління, що враховує основні параметри діяльності туристичних підприємств та спрямована на комплексне визначення вузьких місць його діяльності, формування заходів щодо усунення недоліків в управлінні та удосконалені системи комплексної управлінської інформації.
Метою дослідження є формування елементів комплексної інформаційної системи управління інформаційним забезпеченням розвитку туристичних підприємств.
Методологією наукового дослідження є забезпечення управління туристичного підприємства уніфікованою системою інформаційного забезпечення базуючись на результатах дослідження з використанням загальнонаукових та спеціальних методів. Одним із основних методів є діалектичний, оскільки всі явища розглядаються як єдине ціле, всі процеси органічно поєднані один з одним і знаходяться в безперервному русі. Специфічні методи: аналізу й прогнозу – при оцінці системи управління за різними критеріями; нормативним – для співставлення отриманих показників з наявною системою норм і нормативів в ІТ галузі.
Висновки та перспективи подальших досліджень. Впровадження інтегрованої уніфікованої системи інформаційного забезпечення дозволить туристичному бізнесу сконцентрувати увагу та мобілізувати ресурси на досягнення довгострокових цілей, оптимізувати операційну діяльність, значно покращити результати діяльності підприємств та створити свою унікальну стратегічну конкурентну перевагу. Використання інформаційної системи має соціально-економічний ефект, який виражається в зниженні трудомісткості операцій по управлінню активами, забезпеченні комфортних умов праці, підвищенні кваліфікації і розвитку персоналу, отриманні нової інформації і навичок роботи з новою інформаційною системою, внесенні рекомендацій по її вдосконаленню, і поліпшенні клімату в колективі за рахунок чіткішого розподілу повноважень і сфер відповідальності.
Ключові слова: туристичні підприємства; управління; інформаційні системи; потенціал туристичної галузі.