ОСНОВНІ ФАКТОРИ ВПЛИВУ НА КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНІСТЬ ПРОДУКЦІЇ ПІДПРИЄМСТВ БОРОШНОМЕЛЬНОЇ ПРОМИСЛОВОСТІ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.30857/2415-3206.2022.2.2

Анотація

Вступ. Ресурсний потенціал агропро­довольчого виробництва економіки України обумовлює доцільність її орієнтації на стратегію самозабезпеченості у вирішенні проблеми продоволь­чої безпеки на національному рівні, а також важливу роль експорту агропро­довольчої продукції для розвитку аграрного сектора. Світові тенденції, пов’язані із глобалізацією, зростанням ступеня відкритості економік та підви­щенням їх взаємозалежностей призво­дять до підвищення вимог до націо­нальних виробництв з точки зору їх конкурентоспроможності.

Формування конкурентоспроможності продукції підприємств борошномель­ної галузі залежить від множини чин­ників, що об’єктивно ускладнює  про­цес управління нею. Такі чинники залежно від рівня та сфери дії запро­поновано для систематизації проведен­ня аналізу конкурентоспроможності підприємств борошномельної галузі об’єднати у 10 груп 1) ресурсні; 2) інноваційні; 3) мікроекономічні; 4) галузеві; 5) інфраструктурні та логіс­тичні; 6) макроекономічні; 7) інститу­ційно-регуляційні; 8) зовнішньоторго­вельні; 9) соціальні; 10) екологічні.

Гіпотеза наукового дослідження полягає в дослідженні впливу зовнішніх та внутрішніх чинників на конкурентоспроможність продукції підприємств борошномельної галузі.

Метою дослідження є аналізування та обґрунтування впливу чинників на конкурентоспроможність продукції досліджуваних підприємств.

Методологією наукового досліджен­ня є загальнонаукові методи дослід­ження, зокрема: індукції та дедукції, порівняння, експертного аналізу, методу групування.

Висновки та перспективи подаль­ших досліджень. Доведено, що конку­рентоспроможність є багатокомпонент­ною характеристикою продукції, суб’єкта господарювання, регіону, галузі, країни, а також залежить від чинників часу та місця, що призводять до певних складнощів в її оцінці. Між формуванням конкурентоспромож­ності на всіх її рівнях існує тісний взаємозв’язок. Чинники конкуренто­спроможності підприємства, галузі, країни впливатимуть на конкуренто­спроможність продукції, яка в свою чергу впливає на конкурентоспро­можність суб’єктів різних рівнів. Та в різних групах чинників є ті, які позитивно впливають на формування конкурентоспроможності, і ті, які здійснюють негативний вплив.

Ключові слова: євроінтеграція; інноваційний розвиток; конкурентоспроможність; конкурентні переваги; чинники впливу; продукція підприємств борошномельної галузі.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Біографія автора

Iгор БАБАЄВ, Полтавський державний аграрний університет, Україна

Postgraduate student of the Department of Finance, Banking and Insurance, Poltava State Agrarian University, Ukraine

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-09-25

Номер

Розділ

Articles