ОСНОВНІ ФАКТОРИ ВПЛИВУ НА КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНІСТЬ ПРОДУКЦІЇ ПІДПРИЄМСТВ БОРОШНОМЕЛЬНОЇ ПРОМИСЛОВОСТІ
DOI:
https://doi.org/10.30857/2415-3206.2022.2.2Анотація
Вступ. Ресурсний потенціал агропродовольчого виробництва економіки України обумовлює доцільність її орієнтації на стратегію самозабезпеченості у вирішенні проблеми продовольчої безпеки на національному рівні, а також важливу роль експорту агропродовольчої продукції для розвитку аграрного сектора. Світові тенденції, пов’язані із глобалізацією, зростанням ступеня відкритості економік та підвищенням їх взаємозалежностей призводять до підвищення вимог до національних виробництв з точки зору їх конкурентоспроможності.
Формування конкурентоспроможності продукції підприємств борошномельної галузі залежить від множини чинників, що об’єктивно ускладнює процес управління нею. Такі чинники залежно від рівня та сфери дії запропоновано для систематизації проведення аналізу конкурентоспроможності підприємств борошномельної галузі об’єднати у 10 груп 1) ресурсні; 2) інноваційні; 3) мікроекономічні; 4) галузеві; 5) інфраструктурні та логістичні; 6) макроекономічні; 7) інституційно-регуляційні; 8) зовнішньоторговельні; 9) соціальні; 10) екологічні.
Гіпотеза наукового дослідження полягає в дослідженні впливу зовнішніх та внутрішніх чинників на конкурентоспроможність продукції підприємств борошномельної галузі.
Метою дослідження є аналізування та обґрунтування впливу чинників на конкурентоспроможність продукції досліджуваних підприємств.
Методологією наукового дослідження є загальнонаукові методи дослідження, зокрема: індукції та дедукції, порівняння, експертного аналізу, методу групування.
Висновки та перспективи подальших досліджень. Доведено, що конкурентоспроможність є багатокомпонентною характеристикою продукції, суб’єкта господарювання, регіону, галузі, країни, а також залежить від чинників часу та місця, що призводять до певних складнощів в її оцінці. Між формуванням конкурентоспроможності на всіх її рівнях існує тісний взаємозв’язок. Чинники конкурентоспроможності підприємства, галузі, країни впливатимуть на конкурентоспроможність продукції, яка в свою чергу впливає на конкурентоспроможність суб’єктів різних рівнів. Та в різних групах чинників є ті, які позитивно впливають на формування конкурентоспроможності, і ті, які здійснюють негативний вплив.
Ключові слова: євроінтеграція; інноваційний розвиток; конкурентоспроможність; конкурентні переваги; чинники впливу; продукція підприємств борошномельної галузі.