ЄВРОІНТЕГРАЦІЙНА СТРАТЕГІЯ РОЗВИТКУ ТУРИЗМУ УКРАЇНИ
DOI:
https://doi.org/10.30857/2415-3206.2022.2.6Анотація
Метою даної статті є дослідження сутності та особливостей механізму реалізації євроінтеграційної стратегії розвитку туризму в Україні.
Методи дослідження. У статті використано загальнонаукові методи дослідження економічних явищ: ґносеологічного аналізу, теоретичного узагальнення, методи аналізу і синтезу, індукції та дедукції, структурно-логічного аналізу, екстраполяції, групування й класифікації.
Виклад основного матеріалу дослідження. Туристична галузь України є однією з перших, яка зазнала масштабних збитків з початком повномасштабної війни в Україні. Державний бюджет недоотримав від туристичної галузі майже 35%, що спричинено призупинкою або повним виходом туристичних компаній з українського ринку туристичної індустрії. Євроінтеграційний процес розвитку туризму в Україні полягає у імплементації європейських норм і стандартів, поширенні власних культурних, історичних, географічних здобутків у країни ЄС. Це призведе до адаптації в Україні європейської культурної ідентичності та загальної інтеграції до загальноєвропейського середовища. Тому одним із ключових завдань української туристичної галузі є необхідність активізації механізму реалізації євроінтеграційної стратегії розвитку туризму в Україні. Саме тому механізм реалізації євроінтеграційної стратегії розвитку туризму України набуває актуального значення, оскільки лише за допомогою інтеграції у Європейський простір та прийняття європейських законів, стандартів, норм та правил Україна зможе відродити та забезпечити належний рівень безпекового і якісного туристичного потоку українських туристів до країн ЄС та ін.
Висновки з проведеного дослідження. Виявлено, що у результаті комплексних дій щодо реалізації євроінтеграційної стратегії розвитку туризму в Україні матимуть місце такі переваги: зросте конкурентоспроможність національного та регіональних туристичних продуктів з перспективою розширення на європейські ринки; зросте якість життя населення шляхом забезпечення соціально-економічного збагачення, соціо-екологічної безпеки, надання широких можливостей у сфері туризму за європейськими нормами; поява нових робочих місць та розширення можливостей щодо працевлаштування, а також забезпечення інформаційної свободи туристичних ресурсів України у світовому інформаційному європейському просторі.
Ключові слова: євроінтеграційна стратегія; інтеграційні процеси; розвиток туризму України; індустрія туризму; механізм реалізації євроінтеграційної стратегії; туристична галузь; конкурентоспроможність; Європейський простір; туристичний потік.