СКЛАДОВІ СЕРВІСНО-ДОМІНАНТНОЇ ЛОГІКИ В В2В МАРКЕТИНГУ

Автор(и)

  • Антон МАЗУРОВ Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського», Україна

DOI:

https://doi.org/10.30857/2415-3206.2023.1.5

Анотація

Вступ. У динамічному ландшафті сучасного бізнесу традиційна маркетингова концепція піддається критиці через свою обмеженість по відношенню до В2В взаємодій. Невідповідність теоретичних напрацювань і практичних ринкових потреб стимулювала виникнення маркетингових субдисциплін, як то маркетинг послуг, маркетинг взаємовідносин тощо. Розпорошеність маркетингової теорії створила запит на формування об'єднуючої парадигми, яка би врахувала якомога більше аспектів і викликів сучасної економіки.

Вчені С. Варго і Р. Лаш запропонували концепцію сервісно-домінантної логіки в якості об’єднуючої парадигми, що підкреслює центральну роль сервісу (послуги), концепту цінності і спільного створення на противагу простому обміну. На нашу думку, в межах дискусії навколо ролі сервісу в маркетингу слід звернути увагу на основоположні складові сервісно-домінантної логіки, роль клієнтів у створенні цінності і сервісної пропозиції. Важливими питаннями в сервісній логіці є об’єднання учасників ринку у мережеві структури (сервісні екосистеми), а також пошук джерел конкурентної переваги в умовах швидкої комодитизації майже будь-якої пропозиції.

Гіпотеза наукового дослідження полягає в обґрунтуванні переваг застосування сервісної логіки в B2B маркетингу на противагу концепції маркетингу та визначенні клієнтського досвіду як джерела конкурентної переваги.

Метою дослідження є вивчення поняття і складових сервісної домінанти в В2В маркетингу, виявлення ключових відмінностей від традиційної парадигми маркетингу, а також обґрунтування важливості клієнтського досвіду в сервісній логіці.

Методологією наукового дослідження є загальнонаукові методи дослідження, зокрема: індукції та дедукції, порівняння, експертного аналізу, класифікації та опису, методи оцінювання, групування та порівняння.

Висновки та перспективи подальших досліджень. Проаналізовано теоретичні положення сервісно-домінантної логіки в B2B маркетингу та її ключові відмінності від традиційної маркетингової парадигми. Обґрунтовано важливість клієнтського досвіду в B2B взаємодії. Подальші дослідження мають бути спрямовані на емпіричну перевірку впровадження теоретичних засад сервісної логіки та управління клієнтським досвідом на В2В ринку, а також на вивченні принципів створення та функціонування сервісних мережевих структур.

Ключові слова: сервісно-домінантна логіка; клієнтський досвід; спільне створення цінності; ціннісна пропозиція; інтеграція ресурсів; сервісна екосистема.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Біографія автора

Антон МАЗУРОВ, Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського», Україна

Postgraduate student of the Department of Industrial marketing

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-01-10

Номер

Розділ

Articles