УПРАВЛІННЯ ІННОВАЦІЙНИМ ПРОЦЕСОМ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ЯКОСТІ ПОСЛУГ ТУРИСТИЧНОГО ТА ГОТЕЛЬНО-РЕСТОРАННОГО БІЗНЕСУ

Автор(и)

  • Олена СТЕПАНОВА Київський національний університет технологій та дизайну, Україна
  • Олексій ТОНКИХ Київський національний університет технологій та дизайну, Україна

DOI:

https://doi.org/10.30857/2415-3206.2023.2.3

Анотація

ВСТУП І МЕТА ДОСЛІДЖЕННЯ. На сучасному етапі відновлення економіки України концепція інноваційного розвитку, досягнення довгострокових результатів туристичного та готельно-ресторанного бізнесу неможливо без постійного оновлення та вдосконалення, застосовуваних технологічних, управлінських процесів, постійного розширення асортименту послуг, що надаються, і пошуку нових ринкових можливостей для успішного розвитку. До факторів, що викликають необхідність здійснення інноваційних процесів необхідно відносити науково-технічний прогрес, створення нових технологій, розвиток виробничої інфраструктури, в тому числі і зміна переваг споживачів, нових методів управління та організації виробництва та праці. Інновації (чи нововведення) відіграють найважливішу роль у макроекономічному розвитку, та у досягненні цілей діяльності туристичного та готельно-ресторанного бізнесу. На сьогоднішній день у сфері туристичного та готельно-ресторанного бізнесу спостерігається низький рівень інноваційної активності, що обумовлюється необхідністю пошуку рішень щодо вдосконалення контролю у сфері управління інноваційними процесами у діяльності туристичних та готельно-ресторанних підприємств. Розвиток ринкових відносин викликає появу нових завдань, що викликаються необхідністю вдосконалення системи управління якістю туристичних та готельно-ресторанних послуг.
Вищезазначене окреслює актуальність даного дослідження та відображає мету даної статті як вивчення особливостей управління інноваційним процесом забезпечення якості послуг туристичного та готельно-ресторанного бізнесу.
МЕТОДИ ДОСЛІДЖЕННЯ. У процесі написання статті застосовувалися загально-наукові методи: абстракція, класифікація видів, порівняння, системний підхід, ситуаційний математичний аналіз, логіко-аналітична оцінка параметрів, аналогії, моделювання. Сукупність використовуваної методологічної бази дозволила забезпечити зрештою достовірність і обґрунтованість висновків та практичних рішень.
РЕЗУЛЬТАТИ. Наголошено, що розвиток інновацій в індустрії гостинності повинен включаючи такі аспекти, як автоматизація та поліпшення робочих процесів за допомогою Інтернету речей, використання «розумних» рішень, а також підвищення безпеки і гігієни через інноваційні рішення. Описано інноваційні процеси у туристичному та готельно-ресторанному бізнесі, які повинні включають в себе впровадження нових ідей, технологій, послуг або підходів для поліпшення якості обслуговування та конкурентоспроможності. Це може охоплювати впровадження інформаційних систем, створення унікальних номерів чи послуг, розвиток екологічної ініціативи тощо.
ВИСНОВКИ. Інноваційна діяльність у туристичному та готельно-ресторанному бізнесі втілюється у створенні нових або вдосконаленні транспортних, готельних, ресторанних та інших послуг, освоєнні нових ринків, упровадженні провідних інформаційних і телекомунікаційних технологій, сучасних форм організаційно-управлінської діяльності, нових підходів до задоволення потреби туристів тощо. Ретельно підібрані інструменти інноваційного розвитку підприємств туристичного та готельно-ресторанного бізнесу забезпечують його конкурентоспроможність.
КЛЮЧОВІ СЛОВА: туристичний та готельно-реторанний бізнес; якість послуг; інновації; комунікації; менеджмент; сервіс; цифрові технології; інтернет речей; блокчейн.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Біографії авторів

Олена СТЕПАНОВА, Київський національний університет технологій та дизайну, Україна

Doctor of Cultural Studies, Professor, Head of the Department of Tourism, Hotel and Restaurant Business

https://orcid.org/0000-0003-4985-0359

Олексій ТОНКИХ, Київський національний університет технологій та дизайну, Україна

PhD in Economics, Associate Professor of the Department of Tourism, Hotel and Restaurant Business

https://orcid.org/0000-0001-7823-4761

Scopus Author ID: 57989621900

ResearcherID: GYU-7075-2022

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-07-25

Номер

Розділ

Articles