КОНЦЕПТУАЛЬНИЙ БАЗИС ФОРМУВАННЯ ТА РЕАЛІЗАЦІЇ МАРКЕТИНГОВОЇ СТРАТЕГІЇ ІННОВАЦІЙНОГО РОЗВИТКУ ПІДПРИЄМСТВ В УМОВАХ ЦИФРОВІЗАЦІЇ

Автор(и)

  • Олена ЧЕРНЯВСЬКА Київський національний університет технологій та дизайну, Україна
  • Іван ГОЛОВАЧОВ Київський національний університет технологій та дизайну, Україна

DOI:

https://doi.org/10.30857/2415-3206.2023.2.5

Анотація

МЕТОЮ СТАТТІ є дослідження теоре-тико-методичних основ та концептуального базису формування та реалізації маркетин-гової стратегії інноваційного розвитку підприємств в умовах цифровізації.
МЕТОДИ ДОСЛІДЖЕННЯ. В статті було використано загальнонаукові та загально-економічні методи: аналізу та синтезу, групування й класифікації, табличний, графічний методи, метод структурного та логічного аналізу та ін.
ВИКЛАД ОСНОВНОГО МАТЕРІАЛУ. Сучасний маркетинг відіграє ключову роль в інноваційному процесі, особливо в контексті взаємодії основних економічних категорій. Встановлено, що важливість маркетингу в інноваційному розвитку підприємства визначає: ринкова орієнтація; дослідження ринку; позиціонування продук-ту; взаємодія зі споживачами; створення попиту; керування життєвим циклом про-дукту; конкурентоспроможність. Визначено, що маркетингова стратегія – це план дій, спрямований на досягнення маркетингових цілей підприємства, де основна її сутність полягає в тому, як ефективно вивести продукт чи послугу на ринок, залучити цільову аудиторію та забезпечити конкурен¬тоспроможність підприємства. Доведено, що цифровізація відкриває безмежні можливос¬ті для маркетингу, проте вона також ставить виклики, пов’язані із змінами у споживчий поведінці та конкурентному середовищі, де головне правило – залишатися спроможним до адаптації та вдосконалення маркетинго-вої стратегії на шляху до її цифрового успіху. Визначено основні принципи та завдання формування маркетингової стратегії інноваційного розвитку підприємств в умовах цифровізації. Запропоновано про-цес реалізації маркетингової стратегії інно-ваційного розвитку підприємств у умовах цифровізації, що складається с таких послі-довних ітерацій: аналіз цифрового середови¬ща; впровадження цифрових технологій; персоналізовані маркетингові стратегії; створення цифрового бренду; участь у циф¬рових платформах; співпраця та партнерст¬во; моніторинг та аналіз результатів.
ВИСНОВКИ. В результаті дослідження нами було встановлено, що концептуальний базис формування та реалізації маркетинго-вої стратегії інноваційного розвитку під-приємств в умовах цифровізації – це складний динамічний процес, який включає теоретико-методологічну основу, засновану на синергічному поєднанні взаємодії основ-них економічних категорій. Нами було ви-значено, що концептуальний базис форму-вання та реалізації маркетингової стратегії інноваційного розвитку підприємств в умовах цифровізації включає саму марке-тингову стратегію, основні її елементи, клю-чові кроки щодо формування маркетингової стратегії, основні принципи формування маркетингової стратегії, базові інструменти та завдання формування маркетингової стратегії, а також процес реалізації маркетин¬гової стратегії інноваційного розвитку підприємств у умовах цифровізації.
КЛЮЧОВІ СЛОВА: концептуальний базис; формування та реалізації маркетингової стратегії; інноваційний розвиток підприємств; цифровізація; персоналізація; цифровий бренд; агільний (ітераційний) підхід; цифрові технології; брендування; інноваційні можливості; конкурентоспроможність.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Біографії авторів

Олена ЧЕРНЯВСЬКА, Київський національний університет технологій та дизайну, Україна

D.Sc in Economics, Professor of Department of Marketing and Communication Design

https://orcid.org/0000-0001-9819-578X

Scopus Author ID: 57217259403

Іван ГОЛОВАЧОВ, Київський національний університет технологій та дизайну, Україна

https://orcid.org/0009-0008-6726-8569

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-07-25

Номер

Розділ

Articles