ВАЖЛИВІСТЬ МАРКЕТИНГОВИХ ІННОВАЦІЙ ЯК ОСНОВА УПРАВЛІННЯ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНІСТЮ ПІДПРИЄМСТВА

Автор(и)

  • Олена Євсейцева Київський національний університет технологій та дизайну, Україна
  • Олександр МІГАЛАТІЙ Київський національний університет технологій та дизайну, Україна

DOI:

https://doi.org/10.30857/2415-3206.2023.2.7

Анотація

МЕТОЮ СТАТТІ є встановлення важливості та актуальності маркетингових інновацій в діяльності підприємства та визначення їх впливу на управління конкурентоспроможністю діяльності суб’єктів підприємництва в цілому.
МЕТОДИ ДОСЛІДЖЕННЯ. Для дослідження маркетингових інновацій та конкурентоспроможності було використано різноманітні методи: аналіз спеціальної літератури та поглядів науковців; методи емпіричних досліджень; метод абстракції, групування та ілюстрації; метод системного аналізу та ін. Використання цих методів може бути комплексним для найкращого вивчення маркетингових інновацій та управління конкурентоспроможністю в діяльності різних підприємств.
ВИКЛАД ОСНОВНОГО МАТЕРІАЛУ. Встановлено, що актуальність та важливість маркетингових інновацій постійно зростає в умовах швидкозмінного бізнес-середовища, де нові технології, зміни в споживацьких звичках, конкурентний тиск та інші чинники вимагають від стейкхолдерів постійного адаптування та впровадження інновацій у маркетингові стратегії діяльності суб’єктів господарювання. В умовах швидких змін на ринку та зростаючої складності бізнес-середовища, маркетингові інновації стають ключовим інструментом для досягнення успіху та стійкості компаній. Компанії, які активно впроваджують інновації в маркетингу, зазвичай мають кращі шанси привертати увагу споживачів та залишатися конкурентоспроможними. Маркетингові інновації – це новаторські підходи та стратегії в галузі маркетингу, спрямовані на залучення уваги споживачів, покращення конкурентоспроможності продукту чи бренду, а також оптимізацію маркетингових процесів. Маркетингові інновації можуть варіювати в залежності від галузі, ринку та специфіки бізнесу, допомагаючи компанії займати більш сильну позицію на ринку та забезпечити конкурентні переваги. Управління конкурентоспроможністю вимагає постійного вдосконалення продуктів, процесів, комунікацій та стратегій, щоб відповідати змінам у попиті, технологіях і поба¬жаннях споживачів. Важливість маркетингових інновацій в управлінні конкурентоспроможністю підприємства проявляється в таких позитивних аспектах: розуміння ринку і клієнтів; розвиток продуктів і послуг; ефективний маркетинг; збільшення ефективності операцій; взаємодія з клієнтами; адаптація до змін ринкових умов.
ВИСНОВКИ. В результаті проведеного теоретичного дослідження нами було встановлено, що маркетингові інновації – це впровадження новаторських підходів, стратегій, інструментів або технологій в маркетингову діяльність підприємства з метою покращення результативності, залучення уваги клієнтів та забезпечення конкурентних переваг. Головна мета маркетингових інновацій полягає в тому, щоб впроваджувати інновації в маркетинг, задовольняти мінливі потреби споживачів та оптимізувати взаємодію з аудиторією. Встановлено, що маркетингові інновації є важливим фактором у конкурентному середовищі, оскільки вони дозволяють компаніям адаптуватися до швидко змінного ринку та забезпечити стійкі конкурентні переваги. Здатність адаптуватися до нових тенденцій та впроваджувати інновації може бути ключовим елементом успіху в сучасному бізнесі та підвищенні конкурентоспроможності підприємства. Ефективна імплементація маркетингових інновацій дозволяє пристосовуватися до динамічних ринкових змін, максимально задовольняти потреби клієнтів та ефективніше управляти конкурентоспроможністю підприємства. Встановлено, що важливо, щоб підприємство не тільки впроваджувало нові ідеї, але й постійно адаптувало свою стратегію відповідно до змін в ринкових умовах і вимогах клієнтів. Визначено, що ефективність маркетингових інновацій для підприємства залежить від: зростання прибутковості; задоволення клієнтів; ринкової частки; інноваційної конкурентоспроможності; інвестицій в маркетинг; швидкості впровадження; залучення співробітників.
КЛЮЧОВІ СЛОВА: маркетингові інновацій; управління конкурентоспроможністю; бізнес-середовище; успіх компанії; споживачі; оптимізація маркетингових процесів; конкурентні переваги; новаторські підходи; адаптація до змін.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Біографії авторів

Олена Євсейцева, Київський національний університет технологій та дизайну, Україна

PhD in Economics, Associate Professor, Head of the Department of Marketing and Communication Design

https://orcid.org/0000-0001-6079-2968

Scopus Author ID: 57866119600

Researcher ID: W-9680-2018

Олександр МІГАЛАТІЙ, Київський національний університет технологій та дизайну, Україна

https://orcid.org/0009-0004-5875-2149

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-07-25

Номер

Розділ

Articles