ІННОВАЦІЙНІ СИСТЕМИ МАРКЕТИНГОВОГО УПРАВЛІННЯ В УМОВАХ ЦИФРОВІЗАЦІЇ

Автор(и)

  • Олена ЧЕРНЯВСЬКА Київський національний університет технологій та дизайну, Україна
  • Віталій КАЗНОДІЙ Київський національний університет технологій та дизайну, Україна

DOI:

https://doi.org/10.30857/2415-3206.2023.2.8

Анотація

МЕТОЮ СТАТТІ є теоретичне поглиблення сутності маркетингового управління та визначення основних складових інноваційної системи маркетингу крізь призму цифрових технологій.
МЕТОДИ ДОСЛІДЖЕННЯ. При дослідженні було використано різні загальні та наукові методи для отримання докладного розуміння та аналізу даної проблеми: метод літературного аналізу; емпіричні методи; аналітичні методи; експертні методи; таблично-графічний метод.
ВИКЛАД ОСНОВНОГО МАТЕРІАЛУ. Система маркетингового управління в епоху цифровізації включає в себе використання цифрових технологій і онлайн-інструментів для планування, впровадження та вимірювання маркетингових стратегій і кампаній. Система маркетингового управління враховує зміни в споживацькому поведінці, швидкості зміни технологій та доступності великої кількості даних. Цифрова трансформація вимагає від підприємств постійного адаптування до нових технологій і змін в споживчих тенденціях для ефективного маркетингового управління. Встановлено, що цифровізація відіграє важливе значення для всього маркетингу у будь-якій сфері діяльності підприємства, що допомагає збирати величезні обсяги даних, аналізувати їх за допомогою штучного інтелекту та точно визначати вектор розвитку кампанії. Інтеграція CRM-систем, автоматизація маркетингових процесів і використання аналітики дозволяють більш точно визначити цільову аудиторію та персоналізувати пропозиції. Комплексне дослідження інноваційних інструментів цифрового маркетингу стає важливим етапом для розуміння їхнього впливу і оптимального використання, що дозволяє компаніям ефективно адаптуватися до змін у цифровому середовищі, підвищує їхню конкурентоспроможність та сприяє побудові міцних взаємин із клієнтами. Інноваційний розвиток служби маркетингу повинен бути спрямований на забезпечення високого рівня задоволення клієнтів та адаптацію до швидко змінюючогося ринкового середовища. Технологічні інновації впливають на конкурентоспроможність бізнес-організацій, забезпечуючи їм можливість адаптуватися до змін в умовах ринку та задовольняти потреби сучасних споживачів. Компанії, які успішно впроваджують цифрові технології у свою стратегію маркетингу, часто здатні ефективніше конкурувати та забезпечувати стабільний розвиток.
ВИСНОВКИ. В процесі дослідження було доведено, що умови цифровізації визначають новий контекст для маркетингу, вимагаючи від підприємств адаптації до швидко змінюючогося середовища. Інноваційні системи маркетингового управління грають ключову роль у забезпеченні ефективності та конкурентоспроможності компаній в цифровізованому світі. Так, до інноваційних систем маркетингового управління умовах цифровізації нами було віднесено: аналітику та штучний інтелект; контент-маркетинг та інтерактивний контент; соціальні медіа та впливовий маркетинг; мобільний маркетинг та маркетинг з використанням месенджерів; електронна комерція та персоналізована реко-мендаційна система; маркетинг автоматизації; блокчейн технології для довіри та прозорості. Інноваційні системи маркетингового управління в умовах цифровізації дозволяють компаніям ефективніше взаємодіяти з аудиторією, пристосовуватися до змін в ринкових умовах та підвищувати конкурентоспроможність. Ці системи разом можуть створити потужний маркетинговий стек для успішного функціонування в цифровізованій економіці.
КЛЮЧОВІ СЛОВА: інноваційні системи; маркетингове управління; цифровізація; цифрові технології; маркетингові стратегії; цифрова трансформація; штучний інтелект; вектор роз¬витку компаній; CRM-системи; автоматизація маркетингових процесів; цільова аудиторія.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Біографії авторів

Олена ЧЕРНЯВСЬКА, Київський національний університет технологій та дизайну, Україна

 D.Sc in Economics, Professor of Department of Marketing and Communication Design

https://orcid.org/0000-0001-9819-578X

Scopus Author ID: 57217259403

Віталій КАЗНОДІЙ, Київський національний університет технологій та дизайну, Україна

https://orcid.org/0009-0001-7143-2770

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-07-25

Номер

Розділ

Articles