ОСОБЛИВОСТІ ПІДГОТОВКИ ПРОЕКТНОГО МЕНЕДЖЕРА АРХІТЕКТУРНО-БУДІВЕЛЬНОЇ ГАЛУЗІ

Автор(и)

  • Дмитро МАКАТЬОРА Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського», Україна
  • Олексій ЯЩЕНКО Відокремлений структурний підрозділ «Інститут інноваційної освіти Київського національного університету будівництва і архітектури», Україна
  • Руслан КУБАНОВ Відокремлений структурний підрозділ «Інститут інноваційної освіти Київського національного університету будівництва і архітектури», Україна

DOI:

https://doi.org/10.30857/2415-3206.2023.2.11

Анотація

ВСТУП: архітектурно-будівельна сфера є дуже актуальною в сучасному світі з численними суспільними, економічними та технологічними викликами. Керівництво вітчизняних архітектурно-будівельних підприємств зацікавлено в наявності кваліфікованих економічних фахівців, які могли б професійно виконувати управлінські функції, включаючи планування, організацію та оперативний контроль за всіма аспектами господарської та виробничої діяльності маркетингової аналітики, цінової та товарної політики, а також фінансової діяльності.
МЕТА ДОСЛІДЖЕННЯ: визначити та проаналізувати особливості підготовки проектного менеджера архітектурно-будівельної галузі.
ГІПОТЕЗА ДОСЛІДЖЕННЯ: проектний менеджер у сфері архітектури та будівництва формує загальні та спеціальні компетенції які охоплюють економіко-управлінські та фахові компетенції. Особливості цієї ролі включають декілька напрямків діяльності, зокрема теоретичні знання, управління проектами, розуміння правових аспектів, навички у лідерстві та комунікаціях, фінансове управління, технічні знання та інноваційний підхід. Ця науково-прикладна константа є орієнтиром для відбору менеджерів у вітчизняних архітектурно-будівельних підприємствах та потребує опису, конкретизації та перевірки на практиці.
МЕТОДИ: аналіз літератури – огляд наукових публікацій, журналів, книг та інших джерел для збирання та аналізу інформації про дану тему дослідження; системний аналіз – вивчення об'єкта дослідження як складної системи з взаємозв'язаними елементами; дедуктивний та індуктивний методи – використання логічного мислення для виведення загальних принципів або висновків із конкретних фактів чи даних; міждисциплінарний підхід – інтеграція знань, методів і практик з різних дисциплін для розв'язку визначеної проблеми. Комбінування цих методів забезпечує якість проведеного дослідження.
ВИСНОВКИ: менеджер у архітектурно-будівельній галузі відіграє ключову роль в проектному управлінні будівельними об’єктами та розвитку підприємства. Ця посада вимагає поєднання теоретичних знань про архітектурні та будівельні процеси з практичними навичками в управлінні проектами. Особливості цієї ролі включають декілька напрямків діяльності, зокрема теоретичні знання, управління проектами, розуміння правових аспектів, навички у лідерстві та комунікаціях, фінансове управління, технічні знання та інноваційний методи організації. Україна має значний потенціал у розвитку архітектурно-будівельної галузі, і менеджери в цій сфері мають відіграють ключову роль у воєнній та повоєнній відбудові. Забезпечення ефективного управління проектами будівництва сприятиме сталому і прогресивному розвитку української економіки в умовах воєнного та повоєнного відновлення.
КЛЮЧОВІ СЛОВА: архітектурно-будівельна галузь; менеджер; проект; управлінські рішення; ризики; будівельні технології; стандарти та нормативи у галузі будівництва; архітектурні та інженерні рішення.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Біографії авторів

Дмитро МАКАТЬОРА, Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського», Україна

Candidate of Engineering Sciences, Associate Professor, Department of Printing Machines and Automated Complexes, Publishing and Printing Institute

https://orcid.org/0000-0002-1909-900X

Scopus Author ID: 58572089000

Researcher ID: AHB-4079-2022

Олексій ЯЩЕНКО, Відокремлений структурний підрозділ «Інститут інноваційної освіти Київського національного університету будівництва і архітектури», Україна

Candidate of Architecture, Associate Professor, Head of Department, Department of Innovative Architecture And Design, Separate structural subdivision "Institute of Innovative Education of the Kyiv National University of Civil Engineering and Architecture", Ukraine

https://orcid.org/0000-0001-6181-6597

Руслан КУБАНОВ, Відокремлений структурний підрозділ «Інститут інноваційної освіти Київського національного університету будівництва і архітектури», Україна

Candidate of Pedagogical Sciences, Associate Professor, Associate Professor the Department of Economics, Management and Territorial Management

https://orcid.org/0000-0002-0121-4858

Researcher ID: L-6715-2018

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-07-25

Номер

Розділ

Articles