ФОРМУВАННЯ СИСТЕМИ АВТОМАТИЗАЦІЇ МАРКЕТИНГУ

Автор(и)

  • Володимир БИБА Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського», Київ, Україна

DOI:

https://doi.org/10.30857/2415-3206.2024.1.6

Анотація

ВСТУП. У цій статті висвітлюються основні проблеми та перспективи формування системи автоматизації маркетингу скрізь призму академічних досліджень.

ГІПОТЕЗА ДОСЛІДЖЕННЯ. Припускається, що ключовим методом, незалежно від підходу до формування системи автоматизації маркетингу (CAM), є підхід, відомий як управління проектами.

МЕТА ДОСЛІДЖЕННЯ. Метою статті є комплексний аналіз основних підходів до формування системи автоматизації маркетингу скрізь призму сучасних академічних досліджень, що дозволить виділити найбільш перспективні з них з точки зору практичної реалізації.

МЕТОДИ. Автором використано загальнонаукові та спеціальні методи дослідження, зокрема системний метод та контент-аналіз – для визначення ключових понять процесу автоматизації маркетингу; компаративний аналіз – для визначення відмінностей між підходами до формування САМ у сферах B2B та B2C; метод кейс-стаді – для дослідження конкретних прикладів формування САМ у різних бізнес-організаціях.

РЕЗУЛЬТАТИ. З'ясовано, що науковці успішно висвітлюють багато з ключових елементів CAM, зокрема вони переважно зосереджуються на конкретних аспектах застосування функцій автоматизації маркетингу; водночас існує потреба в подальшому дослідженні підходів, методів і інструментів формування CAM Зокрема якщо говорити про ефект застосування та впровадження саме комплексних багатофункціональних й інтегрованих систем, то він безсумнівно є всеосяжним, особливо у випадку з передовими компаніями martech, що і фіксується науковцями. Саме вивчення їх досвіду з формування САМ, не лише в контексті розвитку технологій, таких як штучний інтелект (ШІ), Big Data тощо, але і проблеми поєднання людського компоненту і відповідного програмного забезпечення в цьому процесі має стати одним із основних векторів новітніх досліджень.

ВИСНОВКИ. Показано, що проблематика формування системи автоматизації маркетингу поступово виходить за рамки бізнес-діяльності компаній і стає об'єктом академічних досліджень. Водночас серед фахових досліджень поки що превалює висвітлення конкретних аспектів застосування функцій автоматизації маркетингу (АМ), які потенційно розглядаються як компоненти цілісної САМ. Доведено, що основними підходами формування САМ на практиці є: самостійна розробка та впровадження власними силами бізнес-організації; придбання готового рішення; поєднання обох підходів із відповідними перевагами та ризиками.

КЛЮЧОВІ СЛОВА: маркетинг; автоматизація маркетингу; система автоматизації маркетингу; управління проектами; бізнес-процеси; маркетингові процеси. 

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Біографія автора

Володимир БИБА, Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського», Київ, Україна

postgraduate student

https://orcid.org/0009-0005-1358-7773

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-12-02

Номер

Розділ

Articles