ІННОВАЦІЯ СЕКТОРУ МСП В ПОЛЬЩІ ТА ІТАЛІЇ
DOI:
https://doi.org/10.30857/2415-3206.2024.1.10Анотація
ПРЕЗЕНТАЦІЯ ТА МЕТА ДОСЛІДЖЕННЯ. Сектор МСП є основою економіки як Польщі, так і Італії. У Польщі сектор МСП включає понад 2,2 мільйона підприємств, що складає близько 99,8% усіх активних підприємств, тоді як в Італії сектор МСП включає близько 4,4 мільйона підприємств. Італія є однією з країн Європейського Союзу з найбільшою кількістю МСП. Мікропідприємства домінують у структурі МСП в обох країнах. Вони формують значний відсоток експорту. У випадку Польщі це близько 30% від загальної вартості експорту, а у випадку з Італією цей сектор становить понад 52% від загального експорту країни. Інновації мають вирішальне значення для того, щоб МСП вижили та розвивалися в жорсткому конкурентному середовищі. Підтримка інновацій у секторі МСП є важливою, особливо з огляду на природні бар’єри, з якими стикаються ці підприємства.
У цій статті порівнюються підходи до інновацій у МСП Польщі та Італії.
МЕТОДИ ДОСЛІДЖЕННЯ. У роботі використано метод аналізу літератури. У статті розглядається література на тему та інноваційність сектору МСП у Польщі та Італії. Добірка літератури дала змогу порівняти важливість та інноваційність цього сектору в обох країнах.
РЕЗУЛЬТАТИ. Аналіз літератури показав, що МСП є основою економіки Польщі та Італії, але їх роль в інноваціях різна. В обох країнах доступ до фінансування є однією з найбільших перешкод для інноваційної діяльності МСП. В обох країнах існує проблема невідповідності кваліфікації працівників потребам ринку, що обмежує здатність МСП до інновацій.
ВИСНОВКИ. Польща та Італія повинні прийняти нові системні рішення для кращої підтримки своїх секторів МСП. Вони мають покращити умови для розвитку інновацій у цьому секторі.
КЛЮЧОВІ СЛОВА: інновації; сектор МСП; важливість МСП; МСП у Польщі; МСП в Італії.